צפו בצבא הגרמני מתרגל את טילי הספייק של רפאל

התרגיל התרחש בימים האחרונים של החורף וכלל ירי מתוך משגרים חדשים (משגרים אחודים) הכוללים ממשק משתמש דיגיטלי חדשני

צילום: רפאל

הצבא הגרמני סיכם את התרגיל השנתי שלו בביצוע ירי של טילי ספייק LR (SPIKE LR) של רפאל (אשר מכונה גם MELLS בגרמניה ו"גיל" בצה"ל). התרגיל התרחש בימים האחרונים של החורף בגרמניה, תחת תנאי מזג אוויר קשים וכלל ירי של 54 טילי SPIKE LR על ידי כוונים גרמניים אשר שיגרו את הטילים מהמשגרים החדשים של משפחת טילי הספייק המכונים גם משגר אחוד (ICLU) וזאת על שם היותם מכילים מספר רב של סנסורים ויכולות באריזה אחודה , המשגר האחוד כולל ממשק משתמש דיגיטלי חדשני, יכולות התמצאות מרחבית וכן מבצעי גם בצה"ל זה מס' שנים.

במהלך התרגיל, צוותים גרמניים שיגרו את טילי SPIKE LR במגוון תרחישי ירי מורכבים, לרבות בירי במצבי BLOS (ירי לעבר מטרה מוסתרת), תרחישי מעבר מטרות בזמן אמת-לאחר שיגורו, ירי בחשיכה מוחלטת באמצעות מוד תרמי IR (אינפרה-אדום) ואת לצד תרגולי ירי ביום תחת תנאי מזג אוויר מורכבים הכוללים רוחות וגשמים חזקים. המשגרים והכוונים הפגינו 100% הצלחה, כאשר כל 54 טילי הספייק ששוגרו פגעו פגיעות מדויקות במטרה. טיל SPIKE LR (גיל) מצויד ביכולת מעוף במסלול קשתי, המאפשר פגיעה בזווית חדה במטרות גלויות ונסתרות.

משפחת טילי הספייק מתוצרת רפאל, הם טילים אלקטרו-אופטיים, טקטיים ומדויקים הנמצאים בשימוש מבצעי נרחב על ידי צה"ל וצבאות רבים בעולם. הספייק ניתן לשיגור ממגוון פלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות, לטווחים של עד 30 ק"מ. טילי הספייק מתאימים לשימוש ביום/לילה וכנגד מגוון רחב של מטרות. עד היום מכרה רפאל למעלה מ-30,000 טילים ממשפחת ספייק ל-31 מדינות.

"משפחת טילי הספייק הוכיחה את יכולותיה כמערכת איכותית ואמינה שנבחרה על ידי 18 מדינות החברות באיחוד האירופי ובנאט"ו, זאת בנוסף ל-13 מדינות נוספות בעולם", כך אומר משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש-חטיבת יבשה וים ברפאל.  "אחד מהיתרונות הגדולים של הספייק זה התפוצה הרחבה שלו , ההדדיות בין המדינות המשתמשות אשר יכולות לתמוך אחת בשנייה באספקת טילים הדדית בעת משבר או פלישה מהווה גורם מפתח הן מבחינה טקטית והן מבחינה כלכלית". רפאל ויורוספייק שותפתה באירופה לאספקת טילי ספייק רואים חשיבות גדולה מאוד בשמירות הקומונאליות הזאת בין המדינות המשתמשות באירופה".

צפו בתיעוד:

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית