טיהור בצמרת בפיונגיאנג: הוצאו להורג ראש המשלחת הצפון קוריאנית לפסגת האנוי וארבעה מאנשיו

צילום ארכיון: AP

ידיעות על טיהור בצמרת קוריאה הצפונית: על פי הדיווחים הוצא להורג מי שעמד בראש המשלחת הצפון קוריאנית לשיחות הגרעין עם ארה"ב. עוד כמה פקידים בכירים בפיונגיאנג הוצאו אף הם להורג בגלל הכישלון בפסגת קים ג'ונג און ודונלד טראמפ בהאנוי בתחילת השנה.

העיתון 'צ'וסון אילבו' המופיע בסיאול דיווח כי בחודש מרס הוצא להורג קים היוק צ'ול בנמל התעופה של הבירה פיונגיאנג ועמו עוד ארבעה בכירים שהואשמו כולם בריגול לטובת ארה"ב. המקור הצפון קוריאני מסר לעיתון בדרום כי צ'ול הואשם בריגול בשל כך ש"לא דיווח כראוי על השיחות ונכשל בהבנת הכוונות האמריקניות".

מדובר בפסגה שהתקיימה בפברואר בהאנוי בירת וייטנאם בין נשיאי קוריאה הצפונית וארה"ב, ובה נכשל הניסיון להשיג הסכם עקב דרישת וושינגטון לפירוק נשק כללי בחצי האי הקוריאני והסירוב להקל בסנקציות נגד הצפון.

בקוריאה הדרומית סירבו להגיב על הידיעות, ואילו דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה לסוכנות רויטרס "לא אגיב על ידיעות מודיעיניות". מזכיר המדינה פומפיו אמר שארה"ב בודקת את הידיעות מהצפון.

העיתון הדרום קוריאני מסר עוד כי במסגרת מסע הטיהורים של בכירים הוענש קים ג'ונג צ'ול, שהיה יד ימינו ועוזרו הקרוב של השליט. הוא נשלח למחנה עבודה וחינוך מחדש במחנה סמוך לגבול הסיני.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית