טיהור בפיונגיאנג: ראש משלחת קוריאה הצפונית לפסגת האנוי וארבעה מאנשיו הוצאו להורג

טיהור בפיונגיאנג: ראש משלחת קוריאה הצפונית לפסגת האנוי וארבעה מאנשיו הוצאו להורג

קים היוק צ'ול (ראשון משמאל) בזמן השיחות בהאנוי (צילום: AP)

ידיעות על טיהור בצמרת בצפון קוריאה: הוצא להורג מי שעמד בראש המשלחת הצפון קוריאנית לשיחות הגרעין עם ארה"ב. פקידים בכירים נוספים בפיונגיאנג הוצאו אף הם להורג בגלל הכישלון בפסגת קים ג'ונג און ודונלד טראמפ בהאנוי בתחילת השנה.

העיתון 'צ'וסון אילבו' המופיע בסיאול דיווח כי בחודש מארס הוצא להורג קים היוק צ'ול בנמל התעופה של הבירה פיוניאנג ועמו עוד ארבעה בכירים שהואשמו כולם בריגול לטובת ארה"ב. המקור הצפון קוריאני מסר לעיתון בדרום כי צ'ול הואשם בריגול בשל כך ש"לא דיווח כראוי על השיחות ונכשל בהבנת הכוונות האמריקניות". מדובר בפסגה שהתקיימה בפברואר בהאנוי בירת וייטנאם בין מנהיג קוריאה הצפונית ונשיא ארה"ב, ובה נכשל הניסיון להשיג הסכם עקב דרישת וושינגטון לפירוק נשק כללי בחצי האי הקוריאני והסירוב להקל בסנקציות נגד הצפון.

בדרום קוריאה סירבו להגיב על הידיעות, ואילו דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה לסוכנות רויטרס "לא אגיב על ידיעות מודיעיניות". מזכיר המדינה פומפאו אמר שארה"ב בודקת את הידיעות מהצפון.

העיתון הדרום קוריאני מסר עוד כי במסגרת מסע הטיהורים של בכירים הוענש גם קים יונג צ'ול, שהיה יד ימינו ועוזרו הקרוב של השליט. הוא נשלח למחנה עבודה וחינוך מחדש במחנה סמוך לגבול הסיני.

 

אולי יעניין אותך גם