צה"ל ממשיך להתאמן בקפריסין על מתארים בזירה הצפונית

השבוע הגיע לסיומו תרגיל בין-לאומי של חיל האוויר הישראלי ויחידת הקומנדו ״אגוז״  על אדמת קפריסין.  בתרגיל תרגלה יחידת ״אגוז״ מגוון תרחישים ויכולות בתחומי הלוחמה בטרור, לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בשטח פתוח, יכולות פריצה וחבלה ויכולות בתחומי הרפואה המבצעית

דובר צה"ל

השבוע הגיע לסיומו תרגיל בין-לאומי של חיל האוויר הישראלי ויחידת הקומנדו ״אגוז״  על אדמת קפריסין. האימון הוא אבן דרך נוספת בשיתוף הפעולה ההדוק והמשמעותי בין הצבאות, שכן מדובר באימון הרביעי שמבצע צה״ל בשיתוף פעולה עם הצבא הקפריסאי. 
 
במסגרת התרגיל תרגלו כוחות חיל האוויר אימונים בסיסיים במתארי ביטחון שוטף, אימוני הטסת כוחות ואימוני חילוץ טייס נוטש יחד עם לחימה בשטח זר וטיסה מול איום מתקדם בתוואי שטח חדש ולא מוכר. בתרגיל זה בוצעה לראשונה פריסה של טייסת כטמ"ם מחוץ לגבולות המדינה.

בתרגיל תרגלה יחידת ״אגוז״ מגוון תרחישים ויכולות בתחומי הלוחמה בטרור, לוחמה בשטח בנוי, לוחמה בשטח פתוח, יכולות פריצה וחבלה ויכולות בתחומי הרפואה המבצעית. התרגול של היחידה התקיים במתאר מבצע מיוחד ופעולת קומנדו חד לילית בדרום לבנון של עשרות לוחמים וכלל בתוכו התקלות במצבי קיצון ומצבי חוסר וודאות.
 
התרגיל תרם לשיתוף הפעולה האסטרטגי וחיזוק הקשר בין צבא ההגנה לישראל לצבא קפריסין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית