ענקיות השילוח הימי CMA CGM ו-MSC מצטרפות לפלטפורמת הבלוקצ'יין של IBM ו- Maersk

bigstockphoto

שתי ענקיות השילוח הימי CMA CGM הצרפתית ו-MSC שבסיסה בשוויץ הודיעו היום כי יצטרפו ל-TradeLens פלטפורמה דיגיטלית לשינוע סחורות המבוססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין ופותחה במשותף על ידי IBM וחברת Maersk. באפריל השנה הודיעה גם צים כי הצטרפה לפלטפורמה החדשנית.
 
הצטרפותן של CMA CGM ו-MSC למיזם, לצד Maersk וחברות השינוע האחרות מבטיחה כי נתונים של קרוב למחצית מהיקף מכולות המטען הימיות בעולם יהיו זמינים ב-TradeLens, ומעניקה תנופה משמעותית לחזון של אמון, שקיפות ושיתוף פעולה בשרשראות האספקה לצורך קידום המסחר הגלובלי. כעת יפעלו החברות לקידום פלטפורמת TradeLens ויפתחו שירותים משלימים עבור לקוחותיהן ושותפיהן על גבי הפלטפורמה.
 
TradeLens מאפשרת לחבריה ליצור קשר, לחלוק מידע ולשתף פעולה בכל חוליות שרשרת הערך בענף השינוע הימי. חברי הפלטפורמה נהנים מתמונה מקיפה של הנתונים ויכולים לשתף פעולה באופן דיגיטלי בזמן שהמטען שעל ספינותיהם עובר ממקום למקום בעולם, וכן ליצור תיעוד שקוף, מאובטח ובלתי ניתן לשינוי של תנועות המטען.
 
המאפיינים של טכנולוגיית בלוקצ'יין אידיאליים לרשתות גדולות המקיפות מספר רב של שותפים נפרדים. בלוקצ'יין יוצרת רשומה משותפת ובלתי ניתנת לשינוי של כך הטרנזאקציות המתבצעות ברשת, ומעניקה לצדדים המחזיקים בהרשאה גישה בזמן אמת לנתונים מאובטחים.
 
עם יותר מ-100 משתתפים החברים בפלטפורמה כיום, TradeLens כבר מעבדת יותר מעשרה מיליון אירועי משלוחים ימיים ואלפי מסמכים מדי שבוע, ומספקת לחברות השילוח, חברות המטען, עמילי המכס, רשויות הנמלים, ספקי שירותי תחבורה יבשתיים ואחרים תמונה מרוכזת של הטרנזאקציות השונות - בדרך זאת היא מגבירה את האמון בין הצדדים. המחויבות לשמירה על זכויות קניין בנתונים וציות להרשאות גישה, מסייעת להבטיח את הפרטיות של השותפים, ובמקביל מאפשרת למשתמשים לשתף פעולה ביעילות עם גישה בזמן אמת לנתוני המטענים והמשלוחים.
 
"ההתקדמות המשמעותית ש-IBM עושה כל העת בטכנולוגיית בלוקצ'יין מעידה על כך שהטכנולוגיה מאפשרת מודלים עסקיים חדשים, וממלאת תפקיד חשוב באופן הפעולה של העולם", אמר גבי זודיק, דירקטור במעבדת המחקר של IBM בחיפה שמוביל את אסטרטגיית מחקר הבלוקצ'יין וה-IoT של ענקית המחשוב. "יותר ממאה שותפים נותנים אמון ברשת של TradeLens ונהנים משקיפות ופשטות משופרות במעקב אחר תנועת הסחורות, והפיכת האקוסיסטם של הסחר העולמי למתקדם ודיגיטלי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית