ישראל עושה חשיפה מלאה לאיראן - כך נראית תכנית איראן לפצצה גרעינית

גורמים בישראל עשו למעשה את מה שממשל אובמה לא ביקש מאיראן - חשיפה מלאה של תכנית הגרעין הצבאית טרם ההסכם. ייתכן, וזו תזה פרטית, כי ישראל עשתה זאת עם מכון אמריקאי על מנת שממשל טראמפ יוכל להכנס להסכם חדש 

לאחר סדרת פרסומים בהתבסס על ארכיון הגרעין של איראן מפרסם מכון המחקר האמריקאי isis-online.org את התכנית המלאה של איראן לפצצה גרעינית. גורמים בישראל סיפקו למכון המחקר מסמכים מתוך הארכיון האיראני, ובחלק מהמקרים עזרה להם לתרגם את המסמכים מפרסית לאנגלית. הפרסום העדכני של המכון מפרט את כל שלבי הפרויקט האיראני עם קישור להסבר מפורט של כל חוליה.

גורמים בישראל עשו למעשה את מה שממשל אובמה לא ביקש מאיראן - חשיפה מלאה של תכנית הגרעין הצבאית טרם ההסכם. ייתכן, וזו תזה פרטית, כי ישראל עשתה זאת עם מכון אמריקאי על מנת שממשל טראמפ יוכל להכנס להסכם חדש עם איראן על בסיס חשיפה מלאה את תכנית הגרעין. כך , יכול טראמפ לדרוש מאיראן פיקוח של האו"ם באתרים הרלוונטים שמכון ISIS חשף בחודשים האחרונים מתוך הארכיון.

תשומת לב שחלק מהאתרים כנראה לא היו מוכרים לשירותי ביון מערביים טרם מסמכי הארכיון. מכאן, שהכוונה ההיסטורית של ישראל לתקוף באיראן נעשתה על בסיס ידע חסר. אירוע ששווה מאמר דעה נפרד. אזכיר כי המוסד הישראלי הוא זה שהביא את ארכיון הגרעין מאיראן.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל