סנקציות אמריקאיות נגד DJI היא הזדמנות. האם סיב"ט ומשרד הכלכלה ירימו את הכפפה?

כחלק ממלחמת הסחר בין ארה"ב לסין בתקופה האחרונה, מאותת ממשל טראמפ על כוונה להכניס גם את חברת DJI לסקנציות אמריקאיות. אם זה יקרה , תפתח הזדמנות גדולה לחברות רחפנים ישראליות

ממשל טראמפ מאותת כי הוא רוצה להכניס תחת סנקציות את חברת הרחפנים DJI. המשמעות של מהלך כזה, אם יקרה, היא שהשוק האמריקאי ישאר עם ביקוש חריג בגודלו לרחפנים. בהנחה והביקוש של היום לא יפחת, ו-DJI תוחרג מהשוק האמרקאי, אנחנו מדברים על ביקוש גדול לחלופות. 

לפי מחקר של phillybyair.com כמות הרחפנים בארה"ב עומדת על כשני מליון יחידות עם צפי גידול ל2.5 מליוני יחידות ב2022. לפי מחקר של ה-FAA, רשות התעופה האמריקאית, רשומים בארה"ב כ-900,000 רחפנים נכון לסוף 2018. ייתכן והפער נובע בין המצאי הקיים לרישום. הערכה של ה-FAA כי יש כ-1.5 מליוני רחפנים בארה"ב נכון לאותה תקופה. לפי אותו מחקר עד 2022 יהיו בארה"ב כ-1.3-1.6 מליוני יחידות רשומות כאשר אלו מייצגים רק כ-60 אחוזים מהשוק האמריקאי.

לפי המחקר של phillybyair, חברת DJI שולטת ב85 אחוזים מהשוק האמריקאי. המשמעות היא שאם היא לא תהיה, ישאר ריק גדול מאד לחברות מערביות. כולל ישראליות.

דוגמא להצלחת פעילות של חברת רחפנים בארה"ב אפשר למצוא במקרה של חברת Percepto שהודיעה על גיוס של 15 מיליון דולר בהובלת הקרן U.S. Venture Partners. מדובר בחברה המפתחת רחפנים תעשייתיים אוטונומיים בתחנת עגינה (drone-in-a-box). הגיוס הוא בסדרה A אותו הובילו קרן ההשקעות האמריקאית USVP, ובהשתתפות  המשקיעים בסבבים קודמים, הקרנות Spider Capital, Emerge, NHN. סך הכל גייסה החברה מאז הקמתה 27.5 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. בין משקיעיה ניתן למצוא גם את חברת יונדאי ואת הקרן R&R Venture Partners.

וקרנות אמריקאיות מחזיקות כסף גדול ומחפשות הזדמנות. וסנקציות על אמריקאיות על DJI זו הזדמנות. סיב"ט כגוף שאחראי על ייצוא ביטחוני יחד עם משרד הכלכלה שאחראי על פיקוח מוצרים דו שימושיים צריכים להרים את הכפפה ולנצל את שעת הכושר אם תווצר בשוק האמריקאי בגלל מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. האם יעשו זאת?

אולי יעניין אותך גם