אלביט משיקה מערכות אקוסטית לאימון נגד צוללות

קרדיט: אלביט

חברת GeoSpectrum Technologies Inc, בבעלותה המלאה של אלביט מערכות בקנדה מציגה את מערכת Multi-Purpose Autonomous Training Target. המערכת מאפשרת אימון נאמן למציאות באיתור ומעקב אחר צוללות ובעלות תועלת גבוהה. המערכת תוצג בתערוכת CANSEC 2019  שתתקיים בשבוע הבא באוטווה, קנדה. שיקולי עלות ומגבלות טכניות מונעים לעיתים ביצוע אימוני נצ"ל מהימנים, היות  ומדובר בעלויות הפעלה גבוהות של צוללת אמתית ויכולות שידור מוגבלות בקרב מערכות האימון הקיימות בשוק.

מערכת MASTT מחקה צוללות קונבנציונליות וגרעיניות במגוון אופני פעולה. המערכת מדמה חתימה אקוסטית של צוללת. בתרחיש זה תשדר המערכת תדרים קבועים באופן עצמאי או כמענה לאות אקוסטי שנקלט. בנוסף, מסוגלת המערכת להשיב  ולשדר הד סינטטי כמענה להד שהתקבל תוך שילוב אפקט דופלר ושליטה בעוצמה על מנת להגביר או להחליש את עוצמת האות לדימוי המרחק מהמערכת המגלה.

בניגוד למערכות הקיימות כיום בשוק,MASTT מאפשרת אימון גם בתדרים בינוניים ונמוכים. בכדי לאפשר אימון נאמן למציאות מערכת MASTT  מדמה את תנועתה של צוללת במספר תצורות: תנועה בקו ישר ובנתיב, מהירות ועומק שיט קבועים, תנועה בזיג זג תוך שינוי המסלול, תצורת פעילות במצב כמעט נייח, ותצורת שיוט עם מהירות, עומק שיט ונתיב משתנה. 

באורך 3 מטרים ובקוטר של פחות מ-32 סנטימטרים, MASTT תואמת משגר טורפדו MK 46  סטנדרטי וכך מאפשרת העמסה ושיגור קלים כמו גם ממשק ידידותי לצוותי כלי שיט. המערכת מצוידת בסוללה נטענת, מותאמת לזמן פעילות של אימון שגרתי, כ-8 שעות במהירות 4 קשר וזמן טעינה של 3-4 שעות. בתמורה  גבוהה הן בהיבטי עלות המערכת והן בעלויות האחזקה המערכת מעניקה למתאמנים חווית אימון נאמנה למציאות באיתור ומעקב אחר צוללות.

פול ייטמן, מנכ"ל GTI  אמר: "מערכת MASTT מעניקה למשתמשים את ההזמנות להתמודד עם תרחישים מציאותיים בעלויות נמוכות משמעותית, תוך פיתוח טקטיקות אימון נצ"ל חדשות. המערכת מצטרפת לפורטפוליו המערכות האקוסטיות של GTI  לתווך התת מימי,  המשרת סקטורים שונים וביניהם תעשיות הביטחון, ביטחון פנים, גז ונפט ואיכות הסביבה." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית