"רוסיה עשויה לספק לטורקיה מערכות הגנ"א S-400 כבר בחודש יולי". במערב מודאגים

צילום: AP

מחריף המשבר בין טורקיה לארה"ב בנושא רכש מערכות הגנ"א רוסיות S-400 ומטוסי קרב F-35 אחרי שנודע כי יתכן שרוסיה תספק את המערכות כבר בחודש יולי, ואז תעצור ארה"ב כליל את אספקת מטוסי הקרב.

FLIGHT GLOBAL מוסר כי ארה"ב ובעלות בריתה מודאגות מכך שטילי S-400 TRIUMPH רוסיים בידי טורקיה עלולים לחשוף תחומים שבהם מטוסי F-35 פגיעים, ורוסיה עלולה לנצל מידע כזה. נשיא טורקיה ארדואן אמר בראיון בטלוויזיה באיסטנבול ב-18 במאי: "עסקת S-400 היא עניין מוגמר ואין יותר על מה לדבר. אספקת המערכת היא עניין של זמן קצר מאוד. הסכמנו שנקבל את הטילים ביולי, וכנראה כך יהיה".

מומחי תעופה צבאית מסבירים כי המכ"ם של מערכת S-400 הוא מהמתקדמים בעולם כיום, ויש לו, לדברי היצרן, "טווח גילוי חמקנות של 150 ק"מ". ארה"ב הציעה לטורקיה סוללות טילי פטריוט במקום S-400 אך אנקרה סירבה. שר ההגנה האמריקני בפועל פטריק שנהאן הביעה תקווה שאנקרה תוותר, ואז תקבל מטוסי F-35, אך במקביל שנעשים צעדים להפסיק את השתתפות של עשר חברות טורקיות בפרוייקט מטוסי החמקן.

השבוע גם נודע מפי ארדואן שטורקיה תסייע לרוסיה בייצור הדור הבא של מערכות הגנ"א, S-500, שתהיה מהמתקדמות בעולם. "אחרי S-400 נחשוב על S-500', אמר נשיא טורקיה, "ויהיה ייצור משותף של מערכת זו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית