גוגל הודיעה כי תשהה מכירת רישיונות אנדרואיד לחברת חואווי הסינית

facebook.com/huawei

בעקבות הצו שפרסם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חברות אמריקאיות הודיעו כי יפסיקו למכור לחברת חואווי הסינית מוצרים.

"כמו כן, אני מוצא כי הרכישה או השימוש הבלתי מוגבל של ארצות הברית בטכנולוגיית המידע והתקשורת או השירותים המתוכננים, שפותחו, יוצרו או סופקו על ידי אנשים בבעלות, הנשלטת על ידי, או כפופים לסמכות השיפוט או לכיוון של יריבים זרים, מגדילה את יכולתם של יריבים זרים ליצור ולנצל פגיעויות בטכנולוגיות המידע או התקשורת, עם פוטנציאל קטסטרופלי, ובכך מהווה איום יוצא דופן על הביטחון הלאומי, מדיניות החוץ, והכלכלה של ארצות הברית", כותב טראמפ בנוסח הצו.

בהמשך לצו, מחלקת המסחר הכניסה את חברת חואווי לרשימת הישויות שעליהן הצו חל. "מכירה או העברה של טכנולוגיה אמריקאית לחברה או לאדם ברשימת הישויות מחייבת רשיון שהונפק על ידי BIS, וניתן לדחות רישיון אם המכירה או ההעברה יפגעו באינטרסים הלאומיים של ארה"ב או במדיניות החוץ. הרישום יהיה יעיל כאשר פורסם ברשומות הפדרליות."

בעקבות הצו הודיעה חברת גוגל כי היא בודקת את המשמעויות של הצו. "גוגל בוחנת כעת את ההשלכות של הצו מהבית הלבן, אך לעת עתה, הואוויי לא תהיה מסוגלת להתקין את Google Play Service על הטלפונים החכמים מעתה ואילך", נכתב בהודעה. גוגל הבהירה כי המשתמשים הקיימים של מכשירי חואווי ימשיכו לקבל את השירותים. חברת לנובו מצידה הכחישה שמועות שהיא מפסיקה למכור חוואווי.

בינתיים מנכ"ל חואווי מקטין את רוע הגזרה ואומר שהסנקציות לא יפגעו משמעותית בחברה. נזכיר כי הסנקציות האמריקאיות צפויות לפגוע במכירות של חואווי בעיקר בעולם המערבי. בשאר העולם, החברה מציגה עסקים כרגיל עם גידול בהכנסות. הבעיה המשמעותית לחואווי תהיה באספקת חלקים למוצרים שלה בידי חברות אמריקאיות וסביב מערכת ההפעלה שמבוססת על אנדרואיד. חואווי אמרה לאחרונה כי פיתחה מערכת הפעלה עצמאית למקרה שבו ארה"ב תרחיב את הסנקציות. לא ברור עדיין כיצד יתפתחו הדברים בהקשר זה.

ההחלטה של טראמפ צפויה גם לתמוך ביצרנים אמריקאים של ציוד תקשורת. ביניהם סיסקו, ג'וניפר ואחרות שמתחרות עם חואווי במקומות שונים בעולם. החלטה פוליטית מבטלת את הצורך להוכיח יתרון טכנולוגי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית