בלון התצפית מסוג SkyStar 180 של חברת RT הישראלית אבטח את מתחמי האירוויזיון בישראל

מתוך הבלון במהלך האירוע בתל אביב (צילום: חברת RT)

בלון מסוג SkyStar 180 של חברת אר טי הישראלית, העוסקת בפיתוח, תכנון וייצור של בלוני תצפית למטרות מודיעין, אבטחה ותקשורת, סיפק אבטחה כחול-לבן לשני מתחמי האירוויזיון בתל אביב. מערכת הבלון, אשר הופעלה עבור משטרת ישראל, נשאה לראשונה מטע"ד משופר, שאיפשר לספק וידאו באיכות HD  למפעילים שעל הקרקע. מערכת ה SkyStar 180 היוותה נדבך חשוב במערך האבטחה הכולל של האירוע, שבו השתתפו עשרות אלפי אנשים מישראל ומחו"ל.

מערכות הבלון של RT, משפחת ה Skystar, מתאימות למגוון משימות, החל ממשימות מודיעין ואבטחה מבצעיות, דרך הגנת גבולות, בטחון פנים, משימות משטרתיות ואבטחת אירועים אזרחיים. הן מגיעות בגדלים שונים ויכולות לשאת מגוון מטענים שונים, וביניהם מצלמות, מטע"דים, ציוד תקשורת, מודיעין ועוד. מערכות הבלון של RT מסוגלות לפעול בתנאי מזג אוויר ורוח קשים, ולהישאר באוויר עד 72 שעות ברצף. בלוני התצפית של RT צברו כבר יותר מ-1,500,000 שעות פעולה מבצעיות, והם פעילים כיום במדינות רבות ושונות ברחבי העולם.

ה-Skystar 180 היא מערכת בלון תצפית טקטית קטנה, המסוגלת להגיע לגובה של עד כ-300 מטר ולהישאר באוויר למשך כ-72 שעות – שלאחריהן יש להוריד את הבלון להפסקה של כ-20 דקות בלבד לשם מילוי הליום מחודש. מערכת זו מותאמת לאבטחת אירועים רבי משתתפים, משימות של HLS ומשטרה, הגנת אישים, וכן לשימושים צבאיים, הגנת גבולות ומתקנים אסטרטגיים, ועוד.

רמי שמואלי, מנכ"ל חברת RT אמר כי "אנו שמחים לעדכן כי מערכת בלון תצפית שלנו מסוג SkyStar 180  אבטחה את עשרות אלפי המשתתפים שהגיעו לחגוג ולצפות באירועי האירוויזיון בתל אביב. זוהי הפעם הראשונה בה נשאה מערכת זו את המטע"ד המשופר שמאפשר להעביר וידאו באיכות HD, ולאחר ההפעלה שמחנו לשמוע מהלקוח שהם היו מאוד מרוצים מאיכות הוידאו שהתקבלה בזמן ההפעלה, והיתה משמעותית טובה יותר מבעבר. מערכת ה-SkyStar 180 אידיאלית לאבטחה של אירועים רבי משתתפים כמו האירוויזיון, וכבר אבטחה בערב הופעות ענק של מדונה ושל הרולינג סטונס, מרתונים ואירועי ספורט ברחבי העולם, וכן אישים חשובים והאפיפיור ביניהם".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית