המלצה למשרד ההגנה השוודי להגדיל את הצבא ותקציבו בגלל "איומים רוסיים"

צילום: AP

תוספת של ארבעה גדודים לצבא, הכפלת מספר המתגייסים, הגדלת תקציב הביטחון ותוספת של חטיבה בת 5,000 לוחמים שתפקידה לסייע לפינלנד השכנה במקרה של משבר או מלחמה או תקיפה צבאית. אלו עיקרי דוח שהגיש פורום ההגנה השוודי למשרד ההגנה בשטוקהולם, שתמציתו הגדלת הצבא ואמצעי ההגנה "נוכח איום רוסי".

הדוח מדבר על הגידול המשמעותי ביותר הנדרש לצבא שוודיה מאז מלחמת העולם השנייה. המשימה המוגדרת היא לאפשר למדינה לשרוד שלושה חודשים ללא סיוע בינלאומי חיצוני במקרה של מתקפה צבאית נגד שוודיה.

הדוח דן גם בנושא הגדלת צי הצוללות של חיל הים השוודי מארבע לחמש צוללות, הגדלת חיל האוויר ותוספת משמעותית של מטוסי קרב מדגם JAS GRIPEN. העיתון 'דאגנס ניהטר', המפרסם את הדוח, מוסיף כי הכוונה היא להגדיל את הצבא מ-60 ל-90 אלף איש ואשה, כולל המשמר הלאומי ולהגדיל את מספר המתגייסים כל שנה מ-3,000 ל-8,000. הדוח ממליץ למשרד ההגנה להשקיע יותר משאבים ברכש ציוד איכותי, כולל משאיות , כלי רכב למשימות מיוחדות וחימוש. תקציב הביטחון של שוודיה יגיע ל-500 מיליון דולר לשנה עד שנת 2025.

שר ההגנה השוודי ביורן פון סידוב דיבר באחרונה על איום רוסי ועל אפשרות של תקיפה צבאית "שאין לשלול את קיומה".

הוא הזכיר את מבצעי רוסיה בגיאורגיה, באוקראינה ובסוריה "כהוכחה לכך שרוסיה מוכנה להשתמש בעוצמתה הצבאית כדי להשיג מטרות פוליטיות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית