הודו רוצה לייצא מטוסי Tejas. התעשיות הישראליות יכולות להנות מזה

חברת HAL ההודית רוצה להעמיד שלוש תצורות של מטוס ה-LCA Mk1A לטובת יצוא. אם המהלך יצא לפועל, חברות ישראליות המספקות תתי מכלולים למטוס יהנו

hal-india.co.in

חברת HAL ההודית רוצה להעמיד על המדף שלוש תצורות של מטוס ה-LCA Mk1A לטובת יצוא. אם אכן המהלך יקרה, חברות ישראליות המספקות מכלולים ותתי מכלולים למטוס זה יכולות להנות מכוח היצוא של הודו. פרסום ראשון באתר idrw.org.

"חברת התעופה המובילה בהודו, Hindustan Aeronautics Limited עובדת על LCA Mk1A, היא גרסה משופרת של LCA עם יכולות משופרות של Active Scanically Array, טילים מתקדמים, חבילת לוחמה אלקטרונית מתקדמת, מערכת אוויוניקה ועוד תכונות תחזוקה. פעילויות הפיתוח נמצאות בהתקדמות וHAL מתכננת להציע שתיים או שלוש חבילות התאמה", כותבים בפרסום.

HAL תציע מערכות "תקע והפעל" אשר ניתן להוסיף או להסיר בהתאם לעלויות המכרז. LCA Mk1 השתתף בתערוכת האוויר במלזיה וגם הוערך על ידי פקידי חיל האוויר המלכותי. לפי פרסומים ברשת, המטוס כולל, בין היתר, מערכות ישראליות כמו מכ"ם של תעשייה אווירית מסוג EL/M-2052, טילים של רפאל, ומערכות ל"א של אלביט. אם HAL תייצא את המטוס למדינות נוספות, כאמור, התעשיות הישראליות יהנו מפירות מהלך זה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית