סיקורסקי זכתה בחוזה בשווי 1.13 מיליארד דולר לייצור 12 מסוקי CH-53K לכוחות הצי האמריקאי

צילום: חברת לוקהיד מרטין

חברת סיקורסקי /לוקהיד מרטין זכתה בחוזה לבניית 12 מסוקי תובלה כבדה CH-53K כחלק ממכרז של 1.13 מיליארד דולר של הצי האמריקני לייצור 200 מסוקים מדגם זה לצי ולחיל הנחתים.

מסוק התובלה CH-53K הוא אחד המועמדים לרכש מסוקי תובלה חדשים לחיל האוויר הישראלי שיחליפו את מסוקי 'יסעור' המתיישנים. המתחרה הראשי שלו הוא מסוק צ'ינוק תוצרת בואינג.

על רקע ההחלטה לגבי רכש המסוקים העתידי, יגיעו השבוע לארץ שנים מראשי פרויקט המסוקים בחברת סיקורסקי – מנהלת התכנית בת' פרסלה וטייס הניסוי למסוקים ג'ון רוצ'י. הם יהיו אורחיו של מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל שיקי שני.

מסוקי CH-53K הוכיחו בסדרות של ניסויי טיסה בארה"ב כושר הרמת כלי רק"ם כבדים, ציוד וצוותי לוחמים לטווחים רחוקים מבסיסים ימיים למשימות בעומק היבשה. במסוקים החדשים יש מיכון מתקדם, עשרה טונות של מנופים, כושר שרידות גבוהה בשדה הקרב ועלויות אחזקה נמוכות לאורך חיי המסוק.

מסוק ה-CH-53K תוכנן להיות אמין, ממוכשר, בעל שרידות גבוהה בשדה הקרב ועלויות תחזוקה נמוכות לאורך מחזורי החיים שלו וכן לטוס בתנאים קשים של ראות נמוכה, תנאי חום כבדים וגבהים גבוהים.

המסוק טס עד כה יותר מ-1400 שעות טיסה וסיים את מבחני הטיסה שנקבעו בתהליכי הפיתוח והייצור. הוא הרים מטען חיצוני במשקל של יותר מ-36 אלף ליברות למצבי ריחוף וטיסה. מבחינת מעטפת הטיסה השיג המסוק בניסויים ובמבחנים טיסה במהירות של 200 קשר בגובה של 18,500 רגל, ביצע פניות של 60 מעלות, המראות ונחיתות ממשטחים בעלי זווית של 12 מעלות, הטלת מטען חיצוני וניסויי ירי בתותחים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית