מעבדת המחקר של חיל האוויר האמריקאי ביקרה בישראל

לדברי מדענית בכירה בAFRL, ד"ר רות פאצ'ר, הביקור היה הזדמנות לחוקרים מחיל האוויר להיפגש עם כמה מהיזמים הטכנולוגיים בישראל. "זוהי חממה טובה לטכנולוגיות שיכולות לתמוך במאמצינו".

מעבדת המחקר של חיל האוויר פונה לחדשנים ויזמים טכניים בישראל כדי לנצל הזדמנויות פוטנציאליות חדשות. קבוצת מדענים ומהנדסים של AFRL, בהנחיית ד"ר אהוד גלאון ממשרד הביטחון הישראלי, ביקרה באוניברסיטאות ברחבי הארץ כדי ללמוד על תחומי המיקוד הטכנולוגי שלהם ולחקור תחומי עניין משותפים. הקבוצה כללה שבעה נציגים של המשרד האירופי לחקר חלל ופיתוח, בראשות קולונל ד'ברנט מוריס, ממנהל המחקר המדעי של משרדים בינלאומיים בחיל האוויר האמריקאי.

הקבוצה למדה על ההתקדמות הטכנולוגית המתרחשת בתוך ישראל וחלקה בפעילויות המחקר והמטרות של AFRL, במטרה להגדיל את ההזדמנויות לשיתוף פעולה ופיתוח טכנולוגיה שיתופית עם משרד הביטחון הישראלי.

לדברי מדענית בכירה בAFRL, ד"ר רות פאצ'ר, הביקור היה הזדמנות לחוקרים מחיל האוויר להיפגש עם כמה מהיזמים הטכנולוגיים בישראל. במהלך השבוע, היא והצוות ביקרו בכל אוניברסיטה גדולה בארץ, ופגשו עם חוקרים מובילים בתחום האופטיקה, חומרים מרוכבים, מתכות, ביוטכנולוגיה ותחומי עניין אחרים הן למגזר הצבאי והן למגזר העסקי.

"הם (ישראל) מדינה קטנה שעוסקת בשיתופי פעולה בין הצבא, האקדמיה והתעשייה", אמרה פאצ'ר. "יש להם את המספר הגבוה ביותר של חברות סטארט-אפ לנפש בעולם, והם עוסקים בעבודה מאוד חדשנית. זוהי חממה טובה לטכנולוגיות שיכולות לתמוך במאמצינו ".

לדברי פאצ'ר, השתתפותם של שני מומחי החומרים של AFRL ו- EOARD הפכה את המסע למיוחד, כאשר הארגונים משלבים מגוון רחב של תחומי עניין ומומחיות, החל במחקר בסיסי ועד ליישומים טכנולוגיים ועד מעבר. היא הוסיפה כי המארחים הישראלים היו מאוד פתוחים ונלהבים לחקור שותפויות חדשות ולהתקדם בהסכמי פרויקטים קיימים ועתידיים ומענקי מחקר בסיסיים.

הצוות מתכנן להמשיך בפעילות עם סדנא משותפת שתתקיים בדצמבר 2019. מטרת ההתייעצות היא להמשיך בדיונים ולקדם ולהגדיר הסכמי פרויקטים חדשים עם חוקרים ישראלים. "ישראל זזה במהירות בבסיס הטכנולוגי שלה", אמרה פאצ'ר. "זה מועיל לשנינו לעבוד ביחד. יש לנו מומחיות, ידע ויכולת מעבר לטכנולוגיות, ויש להם מחקר מעשי ויכולת לגרום לזה לקרות מהר. עבודה בינלאומית פותחת את דעתך. קיום מפגש כזה והבאת ריכוז כזה של יכולות מביא ערך שאי אפשר להשיג בשום דרך אחרת".

מקור: dvidshub.net

אולי יעניין אותך גם