אינטל רוצה להוביל את תחום הלימוד העמוק: "עקפנו את המעבד של NVIDIA"

"אינטל מקדמת במהירות הן את החומרה והן את התוכנה במהירות בשנים האחרונות כדי להאיץ את עומסי העבודה של מעבדי הלימוד העמוק. היום, השגנו ביצועים מובילים של 7878 תמונות לשניה ב- RESNet-50 עם הדור האחרון של מעבדי Intel® Xeon® Scalable, ביצועים טובים יותר מ -7844 תמונות לשנייה ב- NVIDIA Tesla V100 *, הביצועים הטובים ביותר של GPU כפי שפורסם על ידי NVIDIA באתר האינטרנט שלה כולל T4", כותבים בהודעה של אינטל.

"זהו ציון דרך משמעותי עבור לקוחות שיש להם מעבדי אינטל Xeon Scalable נרחב זמין בעננים שלהם במרכזי נתונים. המעבד הוא למטרה כללית, המיועד למגוון רחב של יישומים.

"מדדנו את התפוקה של ResNet-50 במעבד Intel II Xeon Scalable בעל שני מעבדים (לשעבר Cascade Lake), ובעיקר מעבד Intel® Xeon® Platinum 9282, מעבד רב-שבבי מרובה ליבות, באמצעות Intel® Optimization for Caffe. השגנו 7878 תמונות לשנייה על ידי הפעלה בו זמנית של 28 ממשקים כל אחד על פני ארבע ליבות עם גודל אצווה 11. הביצועים על NVIDIA טסלה V100 הם 7844 תמונות לשנייה ו NVIDIA Tesla T4 הוא 4944 תמונות לשנייה לכל המספרים שפורסמו על ידי NVIDIA נכון לתאריך פרסום זה (13 במאי 2019)."

ההודעה של אינטל באה בזמן לא ממש טוב לNVIDIA. פרסום של אתר seekingalpha.com מראה כי חברת AMD , גם היא מפתחת מעבדים עולמית, נוגסת בנתח השוק של NVIDIA במרכזי נתונים. "AMD עשויה לאכול את ארוחת הצהריים של Nvidia בהתבסס על הסיבוב האחרון של תוצאות רבעוניות. Nvidia דיווחה על מכירות חלשות במרבית היחידות העסקיות שלה, אך מרכז הנתונים בלט. זה היה הרבעון הראשון שNvidia רשמה ירידה בהכנסות הן ברצף והן משנה לשנה עבור שוק מרכזי הנתונים מאז הרבעון הראשון של שנת הכספים 2017", כותבים בפרסום.

נזכיר כי Nvidia הפתיעה והובילה את השוק כאשר יצאה עם מעבדים מותאמים ליישומי לימוד עמוק. בין השנים 2017 ועד סוף 2018 הצליחה החברה לגרוף הצלחות בשוק זה שבאו לידי ביטוי בערך המניה. עם זאת, נראה כי הפרסומים האחרונים מראים כי המתחרים - אינטל ו-AMD - מצליחים לצמצם את הפער.

אולי יעניין אותך גם