הג’האד האסלאמי צפוי להשתמש בצעדות השיבה ככסות להצית סכסוך צבאי

ראיון עם זיאד אלנח’אלה, מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין, חושף כי הארגון מכוון למלחמה בקיץ, הוא רוצה להשתמש לשם כך בצעדות השיבה, ולדעתו אבו מאזן ויתר על הרצון לשלוט בעזה

terrorism-info.org.il

עיקרי ראיון עם זיאד אלנח’אלה, מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין, פורסמו באתר terrorism-info.org. מהראיון עולה כי הארגון רוצה להשתמש בצעדות השיבה על גבול עזה כזרז לעימות מזויין עם ישראל. הארגון, כפי שכבר נטען בעבר במקורות גלויים, הוא פרוקסי של איראן.

"אם ישראל תפגין אלימות או תפתח באש במהלך צעדת השיבה ב”יום הנכבה” (15 במאי 2019), שבה, לדבריו, צפויים להשתתף עשרות אלפי מפגינים, תנקוט ה”התנגדות” עמדה כדי להגן על העם הפלסטיני", נכתב בפרסום.

"משמעות דבריו של אלנח’אלה הינה, להערכתנו, מתן הצדקה ליוזמות צבאיות נוספות של הג’האד האסלאמי, ומניעת ניסיונות להגיע להסדרה ברת-קיימא, תוך ניצול צעדות השיבה לדרדור המצב. "

עוד עולה בראיון ההסתברות למלחמה בעזה בקיץ. "נראה לנו כי זיאד אלנח’אלה (ואיראן שמאחוריו) מודעים היטב, שדפוס הפעולה שמוביל הג’האד האסלאמי בפלסטין עלול להביא לעימות צבאי נרחב ברצועת עזה בקיץ הקרוב: אלנח’אלה מבקש להעביר את המסר, כי ארגוני המחבלים ברצועה מוכנים היטב לקראת עימות שכזה", כותבים באתר המרכז למודיעין וטרור.

לגבי מעורבות איראן בעזה כותבים בפרסום כי: "אלנח’אלה נמנע מלהבהיר כי אסטרטגיית ההסלמה של הג’האד האסלאמי בפלסטין (שמאחוריה עומדת להערכתנו איראן) אשר עומדת בניגוד לאינטרס של חמאס להניע מסלול של הסדרה, שתיתן מענה למצוקותיהם הכלכליות הקשות של תושבי רצועת עזה. אסטרטגיה זאת גם מאתגרת את מאמצי התיווך של מצרים המעוניינת להרגיע את המצב ברצועה ולמנוע תהליך הסלמתי העלול להוביל למערכה צבאית נרחבת שתשרת את האינטרסים של טהראן, נותנת החסות של הג’האד האסלאמי בפלסטין."

עוד אמר אלנח’אלה כי מצרים הבינה כי הרשות לא רוצה לחזור לעזה. "אלנח’אלה הזכיר כי אבו מאזן, הרואה את ארגוני ה”התנגדות” כמיליציות, ביקש לפרק אותן מנשקן. לדבריו זהו מסר של המשטרים הערביים ולא [מסר עצמאי] של אבו מאזן. הוא ציין, כי אין לאבו מאזן כוח לכפות את פירוקה של הרצועה מנשק ולפיכך הגיע הפיוס פעם נוספת למבוי סתום. לטענתו מצרים איננה עוקבת אחרי הפיוס משום שהיא החלה להבין שהרשות הפלסטינית ואבו מאזן אינם מעוניינים לשוב לרצועה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית