חתנו של ארדואן והתקלות החוזרות במל"טים של הצבא הטורקי

מסמכים סודיים שחושף אתר nordicmonitor מצביעים על כשלים חוזרים במל"טים של חברת Bayraktar. החברה בבעלות חתנו של ארדואן, שגם דאג לטאטא את הבעיות מעיני הציבור הטורקי

הצבא הטורקי גילה תקלות וצרות שיטתיות במזל"טים שיוצרו על ידי בייקר, שבבעלות חתנו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, כך חושפים מסמכים מסווגים. על פי הודעה שהונפקה בחשאי על ידי המטה הכללי של הצבא ב -15 ביולי 2016, מערכות המל"ט של בייקרקטאר המיוצרות על ידי בייקר נפגעו לעתים קרובות מבעיות, דבר שעכב את פעילות הסיכול בדרום מזרח טורקיה.

ההודעה ציינה כי מסופי נתוני הקרקע המהווים חלק ממערכת Bayraktar לעתים קרובות חוו תקלות תקשורת וכי הבעיה חוזרת זמן קצר לאחר שהם חוזרים לשירות לאחר תיקון. הדו"ח הסודי פירט מספר פעולות שטח שהושפעו לרעה מהכישלון של מזל"ט ביירקטאר. במקרה אחד, שנרשם ב -26 ביוני 2016, ניהל הצבא פעולות במחוז יוקסקובה, ומסופי הנתונים הקרקעיים לא הצליחו לתקשר עם המטוסים. צוות של טכנאים מסאברוניק, קבלן הגנה טורקי, והממונה על התעשיות הביטחוניות (SSM) הובאו ליוקסקובה כדי לתקן את הטרמינל.

הם לא הצליחו לתקן את זה ובמקום זאת לקחו את מערכת האנטנה בחזרה למרכז שירות ב Eskişehir. מאוחר יותר נאמר לצבא כי לוח ממשק האנטנה היה פגום ונזקק להחלפה, שתקח 45 יום. הדו"ח הבהיר באופן חד משמעי שהתוצאות הרצויות ממערכות המזל"ט של ביירקטאר אינן יכולות להתקבל בגלל תקלות מתמשכות, והמסקנות כי הן השפיעו לרעה על יכולות המעקב וההתקפה של הצבא.

הדו"ח המסווג נוסח על ידי גוחאן דולרגיל, סרן במודיעין, ונחתם על ידי מפקד חיל המצב של מלאת, האלוף אבני אנגון. הדו"ח מעולם לא פורסם, והבעיות טאטאו מתחת לשטיח לפי פקודתו של נשיא טורקיה, ארדואן.

מקור: nordicmonitor.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית