איחוד האמירויות וסעודיה: חבלה והתפוצצויות בארבע ספינות. החשד - איראן אחראית

בעקבות חבלה, ארבע ספינות ספגו נזקים סמוך למים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות. סעודיה טוענת כי שתיים מהספינות שנפגעו היו מיכליות נפט בבעלותה. פרשנים סבורים כי איראן אחראית למעשה, נוכח המתיחות בינה לבין ארה"ב ומדינות המפרץ

מיכלית נפט סמוך לאיחוד האמירויות (צילום: AP)

ארבע אניות סוחר חובלו אתמול ו"נפלו קרבן למתקפת טרור" סמוך למים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות. פרשנים סבורים שידה של איראן בפעולת הטרור נוכח המתיחות בינה לבין ארה"ב במפרץ הפרסי. סעודיה הודיעה כי שתי מיכליות שלה גם נפגעו במסגרת האירוע. על פי הודעת שר האנרגיה של סעודיה, שתיים מתוך ארבע הספינות היו מיכליות נפט בבעלות סעודית. השר ציין עוד כי אחת המיכליות הייתה אמורה להוביל נפט מסעודיה לארה"ב.

סוכנות רויטרס מדווחת כי האירוע התרחש ליד אמירות פוג'אירה, השייכת לאיחוד האמירויות UAE. סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות WAM הודיעה בשם משרד החוץ בדובאי כי "פעולת טרור באניות סוחר מהווה איום על חיי הצוותים והיא בבחינת התפתחות חמורה".

כמה כלי תקשורת בביירות דיווחו באניות היו התפוצצויות עזות של חומרי נפץ, אולם לא הי נפגעים.

עדי ראייה מסרו כי בעת ההתפוצצויות באניות טסו מעליהן מטוסים אמריקניים וצרפתיים.

ה'גארדיין' הבריטי מדווח כי החבלה אירעה כמה שעות אחרי שארה"ב הזהירה כי "איראן או שלוחיה עלולים לחבל בתנועת האניות במפרץ הפרסי, ובעוד ארה"ב פורסת באזור נושאת מטוסים, סוללות 'פטריוט', ספינות מלחמה ומפציצים כבדים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית