ארה"ב מעבה את כוחותיה הצבאיים במזרח התיכון

על רקע המתיחות בין וושינגטון לטהרן, נודע כי ארה"ב מציבה סוללות נוספות וחדשות של טילי 'פטריוט' באזור. כמו כן לקטאר הגיעו כמה מפציצי B-52 של חיל האוויר האמריקני

נושאת המטוסים האמריקאית "לינקולן" חוצה את תעלת סואץ (צילום: AP)

ארה"ב הודיעה בסוף השבוע כי תציב במזרח התיכון סוללות נוספות וחדשות של טילי 'פטריוט' נוכח ידיעות של המודיעין האמריקני כי יתכן שאיראן מתכננת לפגוע בכוחות ובאינטרסים אמריקניים באזור. לקטאר הגיעו כמה מפציצי B-52 של חיל האוויר האמריקני.

הנשיא טראמפ אמר בסוף השבוע לכתבים בבית הלבן כי הוא מעוניין לשוחח עם מנהיגי איראן על המשבר. "אנו מעוניינים מאוד שהם יתקשרו אלי", אמר טראמפ, שאף מסר מספר טלפון.

הפנטגון הודיע כי שר ההגנה בפועל פטריק שנהאן אישר משלוח סיירת הצי האמריקני 'ארלינגטון' למזרח התיכון. כל הכוחות הנשלחים לאזור כפופים למפקדת פיקוד מרכז CENTCOM. רשת CNN מדווחת כי לדעת המודיעין האמריקני יתכן שטהרן תציב טילים בליסטיים קצרי טווח וטילי שיוט על כלי שיט של הצי האיראני המשייטים במפרץ הפרסי. טילי שיוט ניתן לשגר מכלי שיט קטנים שיש ברשות הכוח הימי של משמרות המהפכה. נושאת המטוסים 'אברהם לינקולן' עברה בסוף השבוע את תעלת סואץ ומפליגה עתה בים סוף.

הפנטגון לא הודיע היכן ימוקמו סוללות טילי 'פטריוט'.

סוכנות AP והעיתון לוס אנג'לס טיימס מדווחים כי הבית הלבן הורה לשגר לאזור מפציצי 'B-52 ומפקדת חיל האוויר האמריקאית אישרה שכמה מפציצים כבר נחתו בבסיס האוויר אל-אודייד שבקטאר. האיחוד האירופי קרא לאיראן לכבד את הסכם הגרעין והודיע שהמדינות החברת באיחוד מעוניינות להמשיך לסחור עם איראן חרף הסנקציות האמריקניות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית