לזכרו של דודי: אלביט מערכות תומכת בנבחרת הרובוטיקה של ביה"ס הריאלי בחיפה

אלביט מערכות מנציחה את זכרו של טייס מסוקי הקרב דודי זוהר ז"ל ותומכת בנבחרת הרובוטיקה של בית הספר הריאלי בחיפה

קבוצת הרובוטיקה עם בני משפחת זוהר (צילום: אלביט מערכות)

אלביט מערכות מנציחה את זכרו של טייס מסוקי הקרב דודי זוהר ז"ל. רס"ן זוהר ז"ל, בוגר בית ספר הריאלי, נהרג בתאונת אימונים טרגית לפני שנתיים בעת שהטיס את מסוק האפאצ'י, במהלך שירות מילואים. מאז, החברה מאמצת את "קבוצת גלקסיה", נבחרת הרובוטיקה של בית הספר הריאלי בחיפה לזכרו ולהנצחתו של רס"ן זוהר ז"ל, שכיהן כסמנכ"ל בחטיבת כלי טיס בחברה.

הנבחרת המונה 32 תלמידים מכיתות י' עד יב' של בית הספר הריאלי, השתתפה במהלך חול המועד פסח באליפות העולם שלFIRST  בדטרויט בה נדרשו התלמידים לבנות רובוט שיבצע פעולות מוגדרות החל משלב התכנון, פיתוח אלגוריתמיקה ובניית הרובוט בפועל. במהלך התחרות השתתפו התלמידים במשימה המדמה שיגור חללית לחלל כאשר על הרובוט להרכיב לוחות המגנים על החללית ולהעמיס בבטחה כדורים המדמים מטען חיוני, כל זאת תוך טיפוס ושליטה מרחוק.עמידה במשימה כוללת תכנון ובנית הרובוט, אלגוריתמיקה לביצוע הפעולה והשלמת המשימה בהצלחה לקראת שיגור החללית. 

אלביט מערכות משמשת כספונסרית של נבחרת הרובוטיקה כחלק מהמחויבות לשותפות עם הקהילה ותומכת בקידום חינוך טכנולוגי לבני נוער. עובדי החברה שנרתמו למשימה משמשים כמנטורים לתלמידים ופעילים בתכנון, בניית הרובוט, באימונו ובליווי התחרויות ומשפחת זהר.

החברה תומכת מזה שנים במספר קבוצות רובוטיקה ברחבי הארץ במסגרת תחרות First, אשר מצליחות מדי שנה להגיע להישגים מרשימים מאוד, הן בתחרויות בארץ והן באלו המתקיימות בחו"ל.

מאלביט מערכות נמסר כי "אלביט מערכות גאה להיות שותפה במגוון רב של פרויקטים לעידוד החינוך הטכנולוגי ומקצועות ההנדסה בבתי הספר והתיכונים, בהובלתם המקצועית של אלפים מעובדי החברה, אשר תורמים מזמנם ומניסיונם הרב לתלמידים, במגוון רחב של תחומים ובכל רחבי הארץ".

***

בתמונה: רס"ן דודי זוהר ז"ל, צילום: אלביט מערכות

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית