הממשל האמריקאי משגר נושאת מטוסים למזרח התיכון "נוכח סימנים מדאיגים ואזהרות" מצד איראן

טראמפ (צילום ארכיון: AP)

הממשל האמריקני משגר למזרח התיכון נושאת מטוסים עם אניות הליווי שלה ומפציצים בתגובה "לסימנים מדאיגים ואזהרות" שנשמעו מאיראן. 

ג'ון בולטון, היועץ לענייני ביטחון של הנשיא טראמפ, הבהיר בוושינגטון כי הכוונה לשלוח למזרח התיכון קבוצת אניות קרב ומפציצים מיועדת להבהיר שארה"ב תגיב בעוצמה רבה לכל תקיפה. סוכנות רויטרס מדווחת כי גובר המתח בין וושינגטון לבין טהרן, וכי משלוח קבוצת אניות הקרב מיועדת למטרות הרתעה בעקבות סימנים שכוחות איראניים ועושי דברם עלולים ליזום התקפה על כוחות אמריקניים באזור, אומר בכיר בממשל לרויטרס, אך מסתייג כי ארה"ב אינה מצפה להתקפה איראנית בזמן הקרוב.

ג'ון בולטון לא פירט לאלו פעולות איראניות התכוון, אך באחרונה נשמעו אזהרות איראניות בדבר חסימת מצרי הורמוז, שם עוברת חמישית מתפוקת הנפט העולמית. "ארה"ב איננה מחפשת מלחמה", אמר בולטון, "אך אנו מוכנים ומזומנים להגיב על כל מעשה תוקפות מצד כוחות צבא איראניים, מצד שותפותיה או מצד משמרות המהפכה".

ארה"ב מספחת את נושאת המטוסים 'אברהם לינקולן'  ואת אניות הליווי שלה, וכן מפציצים, למפקדת פיקוד מרכז (CENTCOM) "כמסר ברור למשטר בטהרן כי כל פגיעה באינטרסים האמריקניים או אלו של בנות בריתה תיתקל בתגובה עוצמתית ביותר".

מוקדם יותר הודיע הצי האמריקני כי ב-1 באפריל הפליגו נושאת המטוסים 'אברהם לינקולן' ואניות הליווי שלה מנמל נורפוק, וירג'יניה, להפלגה שגרתית", אך לא נמסר יעד ההפלגה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית