דוח חדש קובע: "בשישה בסיסים באירופה מחזיקים האמריקנים 150 פצצות גרעין"

נשיא ארה"ב טראמפ (צילום: AP)

משרד ההגנה של ארה"ב מחזיק במאגר הנשק הגרעיני שלו 3,800 ראשי חץ גרעיניים. ביבשת אירופה מחזיקים באמריקנים קרוב ל-150 פצצות גרעין – נאמר בדוח המתפרסם ב-BULLETIN OF THE ATOMIC SCIENTISTS, הנחשב לאחד הפרסומים המהימנים ביותר בארה"ב בנושאי נשק גרעיני.

DEFENSE BLOG מוסר כי בדוח נאמר כי רוב ראשי החץ הגרעיניים אינם במצב של "מוצבים לפעולה", כ-2,050 ראשי חץ מוחזקים בעתודה ו-2,385 ראשי חץ הם ישנים וממתינים לפירוק. במצב של "מוצבים לפעולה" נמצאים 1,750 ראשי חץ, מהם 300 נמצאים בבסיסים של מפציצים אסטרטגיים ברחבי ארה"ב.

150 פצצות גרעין טקטיות נמצאות בששה בסיסים ביבשת אירופה ואלו הם: בסיסי AVIANO ו-GHEDI באיטליה, בסיס BUECHEL בגרמניה, בסיס האוויר אינג'ירליק בטורקיה, בסיס קליינר באוחל בבלגיה ובסיס וולקל בהולנד. בבסיס בטורקיה מצוי המספר הגדול ביותר של פצצות טקטיות – 50 במספר. פצצות גרעין טקטיות ניתנות לנשיאה לא רק על ידי מפציצים אלא גם על ידי מטוסי קרב מדגמי F-15  ו-F-16.

בין השנים 2022 ו-2024, נאמר בדוח המדענים, יגיעו לאירופה דגמים חדשים של פצצות גרעין – עוצמתן תהיה כ-50 קילו-טון כל פצצה, והן יצוידו בערכת-זנב מיוחדת שתשפר  את דיוק הפצצה ואת יכולת השיגור מרחוק (STANDOFF), כך שהמשגרים לא יינזקו ובאזור המטרה יהיה נזק סביבתי מופחת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית