נמשך הטרור בסרי לנקה: מחבלים פוצצו עצמם בעת פשיטת הצבא. 15 נהרגו, כולל ילדים

צילום: AP

15 בני אדם, ביניהם שישה ילדים, נהרגו בסוף השבוע בסרי לנקה כאשר מחבלים פוצצו עצמם בעת פשיטה של כוחות הביטחון על בית במזרח המדינה.

סוכנויות הידיעות מדווחות כי הקרב על הבית החל ביום ששי בלילה אחרי שהמשטרה העבירה לצבא מידע על בית חשוד ליד העיירה סמנטוראי. דובר המשטרה מסר כי המחבלים פוצצו עצמם וגרמו להרג.

צבא סרי לנקה הודיע כי כוחותיו גילו חומרי נפץ, מרעומים, 'ערכות התאבדות', מדי צבא ודגלים בפשיטות על כמה בתים נוספים. נמצאו גם 150 מקלות דינמיט ו-100 אלף כדורי מתכת קטנים.  כן נמצאו כלי רכב שכנראה שימשו את המחבלים שתקפו כנסיות ומלונות בחג הפסחא.

חשש למתקפות טרור נוספות הביא להידוק אמצעי הביטחון בכל המדינה, בעיקר בכנסיות, במקדשים  וגם במסגדים במדינה בת 21 מיליון תושבים בני דתות ואמונות רבות. קרדינל מלקולם רנג'ית, הארכיבישוף של קולומבו, סיפר לכתבים כי כמה אנשי כנסיה ראו במו עיניהם מסמכים שבהם נאמר במפורש שכנסיות קתוליות הם יעדי טרור. הקרדינל ביטל כמה תפילות ציבוריות בכנסיות.

שגרירות ארה"ב בקולומבו קראה למבקרים במדינה להתרחק ממקומות תפילה, ואילו מנהיגי דת מוסלמיים קראו למאמיניהם להימנע מתפילות המוניות במסגדים ולהתפלל בבית.

נשיא סרי לנקה הודיע כי עד כה נעצרו 140 בני אדם החשודים בקשר לתקיפות הטרור ולדאעש, וכי נמשך מבצע חיפושים נרחב בכל רחבי המדינה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית