האיראנים שומרים מרחק כ-80 ק"מ מגבול ישראל בסוריה

"הגענו להסכמה עם ידידינו האיראנים כי יחידות מסוימות שהיו שם [בגבול סוריה עם ישראל] כדי להבטיח את ביטחון אזור ההסלמה הדרומי יועברו למרחק בטוח, בין 75 ל -80 ק"מ. הם ממלאים את הבטחותיהם ", אמר לורנטייב, כשנשאל אם הצהרתו של טראמפ עוררה את התקרבות הכוחות האיראנים לגבול. כך לפי פרסום של ספוטניק.

ביולי 2018 הסכימה איראן, בשל הגישור הרוסי, להעביר את היחידות שלה בסוריה מחוץ לגבול עם ישראל במרחק 85 ק"מ, דבר שהביא להפחתת משמעותית של החששות הישראליים, לדברי שליח הנשיא פוטין לסוריה. ההצהרה האחרונה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית בגולן, שנויה במחלוקת בין ישראל לסוריה, עלולה היתה לגרום לטהראן לשנות את החלטתה ולהתקרב שוב לגבול עם הרמה האסטרטגית השנויה במחלוקת.

בהתייחסו לסוגיית נסיגת הכוחות הזרים מסוריה, ציין השליח הנשיאותי המיוחד כי הרעיון להקים קבוצת עבודה בינלאומית על נסיגת הכוחות הזרים מסוריה יישאר בעינו, אך התייצבות סוריה חייבת לבוא תחילה. השליח לברנטייב סיפר גם כי יתכן שבעתיד הקרוב תתכנס ועידת פסגה שתדון בענייני סוריה, בהשתתפות רוסיה, טורקיה, צרפת וגרמניה.

"היה רעיון ליצור קבוצה זו כדי לתרום להסדר המשבר הסורי ולנסיגת הכוחות הזרים מהשטח הסורי. אולי יהיה זה צודק לעשות מאמץ לקראת נסיגת כל הכוחות הזרים מסוריה, אבל לשם כך דרושה סוריה חזקה, יש לייצב את המצב בסוריה, ולסלק את כל קבוצות הטרור", אמר לורנטייב.

אולי יעניין אותך גם