בריטניה תתקין רכיבים של חוואווי בחלקים שאינם בליבת הרשת הסלולרית

הממשלה אישרה את אספקת הציוד על ידי חברת הטלקום הסינית Huawei עבור רשת הנתונים החדשה של בריטניה 5G למרות אזהרות של סיכון אבטחה. אין אישור רשמי, אבל הטלגרף היומי אומר כי Huawei תבנה רכיבים שאינם בליבה כגון אנטנות. פרסום של הBBC.

ארה"ב רוצה את עזרת בנות בריתה "חמש עיניים" - בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד - כדי להוציא את החברה מרשתות הסלולר. Huawei הכחישה כי עבודתה מציבה סיכונים של ריגול או חבלה.

אבל אוסטרליה כבר אמרה כי היא מצדדת עם וושינגטון, אשר דיברה על "חששות רציניים על חובותיה של Huawei לממשלת סין ואת הסכנה הנשקף לשלמות של רשתות התקשורת בארה"ב ובמקומות אחרים".

לאחרונה פרסם הCIA טענה כי חברת Huawei מקבלת מימון משירותי הביון הסינים. עם זאת, בדומה לטענות אחרות של הארגון בנושא, אין הוכחות. "ה- CIA הזהיר את פקידי המודיעין כי Huawei מקבל מימון של הנציבות לביטחון לאומי של סין, צבא השחרור העממי והסניף השלישי של רשת המודיעין הממלכתית הסינית, מקור בבריטניה אמר לעיתון."

ההחלטה השנויה במחלוקת, שנערכה ביום שלישי במועצה לביטחון לאומי, באה כאשר פיליפ המונד מתכונן לנסוע לסין כדי לקדם את השתתפותה של בריטניה ביוזמת 'חגורה וכביש' של בייג'ינג. כך לפי דיווח של ft.com.

המקורבים למפגש המל"ל הבריטית אומרים שההחלטה נחתמה באופן קולקטיבי וכי חששות ביטחוניים התבטאו במגבלות המגבילות את מעורבותה של הוואווי לחלקים שאינם הליבה של פרויקט 5G.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית