ארה"ב מגבירה לחץ על מערך המימון של חיזבאללה

הממשל האמריקאי שם פרס של 10 מליוני דולרים על מידע בנוגע לאדהם טבג'ה, מוחמד איברהים באצי ועלי יוסף קרארה. שלושתם קשורים למערך המימון של ארגון חיזבאללה

https://twitter.com/ForeignPressCtr/status/1120426097294958593

"כיום מציעה תוכנית התגמולים של משרד המשפטים האמריקאי הצעה חדשה של עד עשרה מיליון דולר עבור המידע שיוביל לשיבוש הפעילות הפיננסית התומכת בארגון הטרור העולמי "חזבאללה"", כותבים בהודעה של מחלקת המדינה.

"בשנים קודמות חיזבאללה ייצר כמיליארד דולר בשנה באמצעות תמיכה כספית ישירה מאיראן, עסקים בינלאומיים והשקעות, רשתות תורמות ופעילויות להלבנת הון. הקבוצה משתמשת בכספים אלה כדי לתמוך בפעילותה הממאירה בעולם, הכוללת את פיתוח המיליציה בסוריה בתמיכת הדיקטטורה של אסד; בתימן תמיכה במורדים החות'ים המזוהים עם איראן; מעקב ומבצעי מודיעין במולדת האמריקנית; ויכולות צבאיות משופרות, כולל הטענה שיש ברשותו טילים מונחים מדויקים.

"בכוונתנו לבלום את זרימת הכסף החיונית הזו באמצעות ההצעה הכספית, וכן סנקציות וכלים אחרים הזמינים לממשלת ארה"ב. במסגרת ההצעה של היום אנו מדגישים, כאמור, שלושה אנשים אלה: אדהם טבג'ה, מוחמד איברהים באצי ועלי יוסף קרארה. יחידים אלה מהווים חלקים מרכזיים במודל הפעולה הפיננסי של חזבאללה, ויש להם רשתות המשתרעות על פני ארבע יבשות עם קישורים למגזר הפיננסי הפורמלי, כמו גם לסחר בסמים וממשלות זרות."











 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית