דיווח: המודיעין האמריקני מאשים כי חברת הענק HUAWEI ממומנת על ידי המודיעין והצבא הסיני

צילום: AP

המודיעין האמריקני האשים את החברה הסינית הענקית HUAWEI בכך שהיא ממומנת על ידי שירותי הביטחון של סין. ה-CIA מאשים את החברה בקבלת מימון מהוועדה לביטחון המדינה בסין, מצבא השחרור העממי ומענף 3 של שירות הביטחון הסיני.

העיתון ה"טיימס" הבריטי וסוכנות רויטרס מדווחים כי בראשית השנה כבר השמיע הביון האמריקני טענות דומות יחד עם קבוצת השיתוף המודיעיני הקרויה FIVE EYES, הכוללת את ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה. חברת הואווי דחתה את ההאשמות .

טענות סוכנות הביון המרכזית, ה-CIA, באות בתקופה של מתח ביחסי הסחר בין וושינגטון לבייג'ין וחששות שהובעו בארה"ב כי ציוד של הואווי עלול לשמש לצורכי ריגול. החברה הגיבה כי האשמות אלו הן חסרות יסוד.

שלטונות ארה"ב חוקרים חשדות שהחברה הסינית הפרה הוראות סנקציות. גב' מנג וונזו, מנהלת הכספים של חברת הואווי ובתו של מייסד החברה, נעצרה בקנדה בדצמבר לבקשת ארה"ב בחשד במעשי מרמה בנקאיים ורשתיים הנוגעים לסנקציות שמטילה ארה"ב על איראן. היא ואביה הכחישו את ההאשמות.

סוכנות רויטרס מדווחת באותו הקשר כי בכינוס של ארה"ב ובעלות בריתה בפראג בחודש הבא יידונו אמצעי ביטחון שיקשו על חברת הואווי להשתלט על רשתות תקשורת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית