הטלוויזיה הרוסית הציגה "רשימת מטרות" לתקיפה של טילים גרעיניים בארה"ב

פוטין וטראמפ (צילום ארכיון: AP)

הטלוויזיה הממלכתית הרוסית פרסמה רשימה של מתקנים צבאיים אמריקניים שיהוו מטרות לתקיפה של רוסיה במקרה של מלחמה גרעינית. הטלוויזיה הודיעה כי טילים על-קוליים שמפתחת רוסיה יוכלו לפגוע במטרות תוך פחות מחמש דקות.

MOSCOW TIMES מוסר כי בין המטרות הפנטגון ומעון הנשיאות קמפ דיוויד במרילנד. הכתבה שודרה בטלוויזיה הרוסית במוצאי יום ראשון, כמה ימים אחרי שהנשיא פוטין הכריז כי "מוסקווה מוכנה מבחינה צבאית למשבר נוסח משבר הטילים בקובה "אם ארה"ב תרצה במשבר כזה".

העיתון הרוסי בשפה  אנגלית MOSCOW TIMES  כותב כי המתח בין המעצמות גבר בגלל חששות ברוסיה שארה"ב תציב טילים גרעיניים בין יבשתיים באירופה. לדברי פוטין, רוסיה תיאלץ להגיב במקרה כזה בהצבת טילים גרעיניים על-קוליים בצוללות רוסיות שישייטו סמוך לחופי ארה"ב. ארה"ב הודיעה כי אין לה תכניות להציב טילי גרעין באירופה, וכי דברי פוטין אינם אלא תעמולה. בידי  ארה"ב אין טילים גרעיניים קרקעיים לטווח בינוני.

בשידור הטלוויזיה ביום ראשון ערב הקרין המגיש הראשי דמיטרי  קיסלוב,  הידוע בקרבתו לקרמלין, מפה ועליה זיהה כמה מטרות שלדבריו  רוסיה תהיה מעוניינת לתקוף במקרה של מלחמה גרעינית. בין המטרות: מרכזי פיקוד צבאיים של הנשיא ושל פיקוד הצבא, מרכז ההדרכה והאימונים שךל הצבא פורט ריצ'י במרילנד, שנסגר ב-1998, בסיס חיל האוויר מקלו בקליפורניה, שנסגר ב-2001, ובסיס תקשורת של הצי האמריקני ג'ין קריק במדינת וושינגטון.

קיסלוב הוסיף ואמר כי הטיל העל-קולי הרוסי TSIRKON, הנמצא בפיתוח, יהיה מסוגל לפגוע במטרה חמש דקות אחרי שישוגר מצוללת של הצי הרוסי. הקרמלין התבקש להגיב על שידור הטלוויזיה, והשיב כי אינו נוהג להגיב על שידורי טלוויזיה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית