אזרח ישראלי מטייבה מואשם ביבוא כלי נשק אסורים לגורמים עוינים ביו"ש

אזרח ישראלי מטייבה מואשם ביבוא כלי נשק אסורים לגורמים עוינים ביו"ש

bigstockphoto

מדובר בחשוד אשר גויס באופן מתוחכם ושיטתי לצורך ביצוע  עבירות על ביטחון  המדינה  תוך שהוא מסייע לאחרים להשתמש בשמו  ובאזרחותו לצורך יבוא טובין לישראל, בכוונה להשתמט מבדיקות ביטחוניות. בית משפט השלום באשקלון, נעתר לבקשת יחידת הסמים של בית מכס אשדוד והורה על המשך מעצרו של חאג' יחיא זאהר, (50), אזרח ישראלי מטייבה, בחשד ליבוא אקדחים , שוקרים חשמליים, וצייני לייזר, האסורים ביבוא תוך שימוש באזרחותו הישראלית על מנת להשתמט מבדיקות ביטחוניות. 
 
על פי המתואר בבקשת המעצר, ביחידת היס"מ של בית מכס אשדוד מתנהלת חקירה סמויה, שהפכה לגלויה כנגד החשוד ומעורבים נוספים. ב- 18.02.2019, הוגשה על ידי החשוד למכס אשדוד בקשה לשחרור 2 מכולות, שבהתאם להצהרתו הכילו צעצועים. ב- 10.03.19 נבדקו המכולות במכס, ונמצאו 50 קרטונים המכילים 1,800 אקדחי אוויר הנחזים לאקדחים אמיתיים במראה, בצורה ובמאפיינים והאסורים ביבוא.
 
ב- 14.02.19 יובאו 2 מכולות נוספות. ב- 14.3.19, כחודש לאחר הגעתן לארץ, בוצע שינוי בעלות יבואן על מכולות אלו, וזאת לאחר שנמצאו טובין אסורים ביבוא במכולות הקודמות שייבא מיום 18.2.19, כאמור. מבדיקת המכולות הנוספות הללו על ידי המכס באשדוד, נמצאו  5,456 שוקרים חשמליים ו-3,400 צייני לייזר, האסורים ביבוא ואשר הינם בעלי הספק מתח גבוה המסוגלים לחשמל אדם ולפגוע בו פגיעה חמורה.
 
עוד עולה מחומרי החקירה, כפי שמופיע בבקשת המעצר, כי היבואן נתן הסכמתו לביצוע יבוא על שמו במספר מקרים, כאשר אינו מבצע כל פעולה למעט הובלת הסחורה בארץ, ולמעשה מטרתו העיקרית היא לסייע ליבואנים בשטחי הרש"פ להשתמש בזהותו הישראלית ובכך להתחמק מבדיקה ביטחונית. בנוסף, עולה חשד כבד לביצוע עבירות חמורות על פקודת המכס, כמו גם עבירות ביטחוניות על ידי החשוד ומעורבים נוספים תוך חשש לפגיעה חמורה באזרחי ישראל ובביטחון המדינה.
 
עוד עולה מחומרי החקירה, שהחשוד פעל באופן שיטתי ומכוון לצורך יבוא כלי הנשק האסורים לגורמים עוינים ביו"ש, תמורת קבלת עמלות , תוך שהוא מאפשר שימוש בשמו ובזהותו הישראלית, כאמור, על מנת להסתיר ולהסוות את ייעודם הסופי של הטובין, בזמן שהוא יודע היטב שהם מיועדים להגיע לגורמים עוינים בשטחי הרש"פ.
 
שופטת בית משפט השלום באשקלון, נועה חקלאי נעתרה לבקשת היחידה החוקרת וקבעה לחשוד המשך מעצר עד ליום 8.4.19.

אולי יעניין אותך גם