יזמי החללית לירח ישיאו משואה בערב יום העצמאות; "כבר עובדים על בראשית 2"

https://twitter.com/IsraelinUSA/status/1116422622588358657%C2%A0

צוות משימה מיוחד יוקם בקרוב בשיתוף חברת SpaceIL והתעשיה האווירית כדי להתחיל לתכנן את מסעה לירח של החללית בראשית 2. הערכת המומחים היא כי דרושות בין שנתיים לשלוש שנים לבניית החללית. מימון הפרויקט יהיה מורכב מסיוע ממשלתי, תרומות של תורמים פרטיים ותרומות של הציבור. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שהמדינה תשתתף בבניית בראשית 2 ותשקיע בנושא החלל.

אתמול התבשר הצוות שיזם, בנה ושיגר את בראשית 1 כי נציגיו יתכבדו להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות. את 'משואת החלל' ישיאו איש העסקים, הנדבן, התורם ומיוזמי התכנית מוריס קאהן וכפיר דמרי, שישיא בשם עמיתיו היזמים יריב בש ויהונתן ויינטראוב. בתגובה לידיעה על השאת המשואה אמר מוריס קאהן: "איננו מוותרים על היעד שהצבנו לעצמנו, ולפנינו דרך חדשה ומרגשת – בראשית 2".

התעשיה האווירית הודיעה כי תשמח להיות חלק ממשימות חלל נוספות בשיתוף עם SpaceIL, וציינה כי מפעל חלל בתע"א מהווה כיום מוקד ידע לאומי בתחומי החלל והלוויינות, בית החלל של מדינת ישראל.

מנכ"ל SpaceIL ד"ר עידו ענתבי אמר לישראל דיפנס כי בקרוב יציג הצוות תמונה ברורה של השלבים הבאים בפרויקט וכבר עתה "עובדים על בראשית 2".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית