האם ארה"ב בוחשת בעסקת הרקטות לפיליפינים?

בשנת 2015 הגישה תעש (היום אלביט יבשה) הצעת מכר למערכת רקטות לצורך הגנה חופית לפיליפינים. העסקה כמעט יצאה לפועל, ואז התחלף נשיא שהחליט להסית את הכסף למלחמה בטרור. העסקה הובטחה לתעש בגל המודרניזציה הנוכחי. ואז הגיעה ארה"ב

קרדיט: אלביט

וושינגטון ומנילה דנו בפריסה פוטנציאלית של מערכת טילים משודרגת של ארה"ב במטרה למנוע את "המיליטריזציה" של בייג'ינג באיים המלאכותיים שלה בים סין הדרומי, כך על פי מומחי אבטחה אזוריים. אבל שני הצדדים לא הצליחו להגיע לעסקה, כי מערכת הטילים הארטילרית (HIMARS) יכולה להיות יקרה מדי עבור מנילה בהתחשב בתקציב הביטחון ההדוק שלה. פרסום אודות העסקה המתבשלת בין ארה"ב לפיליפינים הופיע באתר scmp.com.

נזכיר כי ההחלטה של ארה"ב להציע למנילה את מערכת הHIMARS היא ניסיון לדחוק את מערכת הרקטות של אלביט מערכות (לשעבר תעש) הידועה בשם SBMS. תעש הציעה מערכת זו לפיליפינים כבר ב2015 בתקופת כהונתו של הנשיא הקודם Benigno Aquino. העסקה אושרה, ובסוף נפלה בדקה ה90 אצל הנשיא הנוכחי. בתעש דאז החליטו לא להגיש תביעה והסתפקו במכתב מחאה חריף לפיליפינים. זו מצדה אמרה כי הכסף הוקצה במקום לרקטות למלחמה בטרור, נושא בוער יותר, והבטיחה שהמערכת תרכש בגל המודרניזציה הבא.

השלב הנוכחי של תכנית המודרניזציה הצבאית של הפיליפינים מוערך במעל 5.5 מיליארדי דולרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית