"13 ניסיונות תקיפה למלכודת דבש בדקה"

מקור: Sophos

Sophos שפתרונותיה מופצים בישראל על ידי Power Communication וחברת אבנט תקשורת בע"מ, מכריזה על ממצאי דוח חדש, Exposed: Cyberattacks on Cloud Honeypots, שחושף כי פושעי סייבר תקפו את אחת ממלכודות הדבש (Honeypots) בשרתי הענן שנכללו במחקר בתוך 52 שניות מאז מלכודת הדבש עלתה לאוויר בסאו פאולו, ברזיל.

בממוצע, שרתי הענן נחשפו ל- 13 ניסיונות תקיפה למלכודת דבש בדקה. מלכודות הדבש הוצבו בעשרה ממרכזי הדטה סנטר הפופולאריים ביותר ב- AWS בעולם, כולל קליפורניה, פרנקפורט, אירלנד, לונדון, מומביי, אוהיו, פאריז, סאו פאולו, סינגפור וסידני במהלך תקופה של 30 יום. מלכודת דבש היא מערכת שמחקה מטרות של פושעי סייבר וכך מאפשרת לחוקרי האבטחה לנטר את התנהגות פושעי הסייבר.

במחקר נמצא כי בוצעו יותר מ- 5 מיליון ניסיונות התקפה ברשת הגלובלית של מלכודות הדבש במהלך 30 יום, דבר שמדגים כיצד פושעי סייבר סורקים אוטומטית אחר נקודות חלשות ופרצות. אם התוקפים מצליחים להשיג גישה, ארגונים עלולים להיות חשופים לפריצות למידע. פושעי סייבר גם משתמשים בשרתי ענן פרוצים כמוקד להתקפה על מנת להשיג גישה לשרתים אחרים או רשתות.

"הדוח של Sophos מזהה את האיומים שעימם מתמודדים ארגונים שמהגרים לפלטפורמות כלל- ענניות או לענן ההיברידי. המהירות האגרסיבית וקנה המידה של ההתקפות במלכודות הדבש מראים כמה עקשנים ומתמידים הם פושעי הסייבר ומעידים על כך שהם משתמשים בבוטים על מנת לטרגט את פלטפורמות הענן של הארגון. במקרים מסוימים יכול להיות מדובר בתוקף אנושי, אבל ללא קשר, חברות זקוקות לאסטרטגית אבטחת מידע על מנת להגן על מה שהם שמים בענן," אמר מת'יו בודי, מומחה אבטחת מידע ב- Sophos. "סוגית הנראות ואבטחת המידע בפלטפורמות הענן היא אתגר עסקי גדול, ועם עליה בהגירה לענן, אנחנו רואים אותה מתמשכת".

נראות לתוך חולשות

נראות מתמשכת לתשתית הענן הציבורי היא חיונית לעסקים על מנת להבטיח עמידה ברגולציות ועל מנת לדעת על מה להגן. יחד עם זאת, צוותי פיתוח מרובים בתוך הארגון והסביבה המשתנה תמידית, המשנה גודל באופן אוטומטי, הופכים זאת למשימה קשה לצוות אבטחת המידע.

Sophos עונה על החולשות באבטחת המידע בענן הציבורי עם השקת Sophos Cloud Optix, פתרון הממנף בינה מלאכותית (AI), על מנת לחשוף איומים בתשתיות הענן ולהתמודד עמם. Sophos Cloud Opix הוא פתרון ללא תיווך שמספק נראות חכמה לענן, זיהוי אוטומטי לצורך עמידה ברגולציות ותגובה לאיומים בסביבות מרובות עננים.

"במקום להציף את צוותי אבטחת המידע עם מספר רב של התראות בלתי מזוהות, Sophos Cloud Opix מצמצם משמעותית את העבודה על ההתראות על ידי זיהוי של מה שבאמת חשוב ודורש תגובה," אמר רוס מקרצ'אר, סמנכ"ל אבטחת מידע ב- Sophos. "בנוסף, עם נראות לתוך נכסי הענן ועומסי העבודה בו, צוות אבטחת המידע יכול לקבל תמונה הרבה יותר מדויקת של מצב האבטחה, דבר שמאפשר לו לבצע סדרי עדיפות ולהגיב באופן פרואקטיבי לסוגיות שמועלות ב- Sophos Cloud Opix".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית