הצבא האמריקאי ביקש יחידות ראשונות של F-15 EX

F-15 EX יהיה מטוס חדש לחלוטין עם כושר נשיאת חימוש חסר תקדים (30 אלף ליברות), 12 תחנות שיגור טילי אוויר-אוויר ו-15 תחנות שיגור טילי אוויר-קרקע. ההחלטה בישראל אם לרכוש טרם התקבלה 

איך ייראה הדגם המתקדם והחדיש במיותר של מטוס הקרב F-15? חברת בואינג פרסמה אתמול את שרטוט המטוס F-15 EX שכינויו STRIKE EAGLE והוא מיועד לחיל האוויר האמריקני. DEFENSE BLOG מדווח כי בעשור החולף הושקעו כחמישה מיליארד דולר בפיתוח תכונות המטוס המתקדם, בעיקר לשיפור יכולות הלחימה האווירית שלו נוכח איומים בעולם.

F-15 EX יהיה מטוס חדש לחלוטין, כושר נשיאת חימוש חסר תקדים (30 אלף ליברות), 12 תחנות שיגור טילי אוויר-אוויר ו-15 תחנות שיגור טילי אוויר-קרקע. יכולת ליירט כמה מטרות בו זמנית, חליפת ל"א מתקדמת ויכולת התמודדות עם מערכות הגנ"א המשוכללות בעולם. תכונות נוספות: יכולות של תקשורת בין חיישני המטוס לחיישנים של כלי טיס אחרים, זוג מנועים משופרים שיעניקו למטוס מהירות ללא תחרות ושיעורי האצה שיאפשר לטייס להגיע במהירות רבה למטרות.

תא טייסים בן המאה ה-21 עם גישה לידע ולמודיעין של שדה הקרב ויכולת הבנת ומודעות הסביבה המבצעית. במטוס,  המוגדר כבן דור 4.5, יותקן מחשב המשימה המהיר ביותר בעולם.

בחודש שעבר הודיע חיל האוויר של ארה"ב על בקשת תקציב בסך 166 מיליארד דולר לשנת הכספים 2020, הכוללת רכש שמונה מטוסי F-15 EX שיחליפו מטוסי F-15 C/D מתיישנים. על פי הצעת התקציב, מחירו של כל מטוס F-15 EX הוא כ-80 מיליון דולר אך ישנה הערכה בקרב מומחים כי המחיר יכול להגיע ל-125 מיליון דולר לכל אחד משמונה המטוסים הראשונים שחיל האוויר מזמין בבואינג.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית