ארה"ב מחפשת מערכת הגנה אקטיבית מודולרית אוניברסלית לרק"מ

https://youtu.be/FVoLfj161Z0

פיקוד הזרוע הצבאית של ארצות הברית (ACC), בתמיכתו של מרכז החימוש לפיתוח הלחימה (CCDC), מבצע סקר שוק כדי להבין את יכולת התעשייה לספק חיישנים מבוססי-רכב ומערכות בקרת אש למערכת הגנה קשה (HKCM). הדבר יאפשר הגנה בפני איומים במרחקים ניכרים, המפחיתה או מקטינה את הסיכון לנזק משני לחי"ר. המערכת נדרשת לטפל בקליעים קטנים, RPGs, טילים מונחים נגד טנקים (ATGM), נשק קינטי (KE), מערכות ללא טייס (UAS) ו / או תחמושת מבוססת יזום חיישנים. כך לפי פרסום של fbo.gov.

המערכת תכלול חיישן בקרת טקטיקה (כולל אך לא רק מכ"ם, אלקטרו-אופטית / אינפרא אדום), פעיל / פסיבי) רכוב (להיות מותקן על כלי רכב צבאיים קרקעיים כולל רכב רב תכליתי רכב רב תכליתי (HMMWV), ברדלי, סטרייקר, אברמס, JLTV, והדור הבא של כלי לחימה). החיישן צריך להיות זול, קטן ומותאם לעמדות נייחות או לכלים ניידים.

כתוצאה מהנפקת בקשה זו למידע (RFI), מבקשת הממשלה לקבל מסמכים המתארים מושגים וטכנולוגיות מוצעים. תגובות ה- RFI צריכות לזהות עיצובי חיישנים שיתמכו במושג מערכת ה- Armaments Center ויכללו נתיב פיתוח אמין, עם אומדני עלויות וציר זמן. הנושא עשוי להיחשב "טכנולוגיה קריטית" ולכן, כפוף למגבלות ITAR.

על המערכת לזהות ולעקוב אחר קבוצות היעד על מנת לכלול מטרות קטנות של מכ"ם (RCS) כולל מטוסים קטנים, רקטות, ארטילריה ומרגמות (RAM), רימון מונע רקטות (RPG), טילים מונחים נגד טנקים (ATGM) וכלי נשק מבוססי אנרגיה קינטית. כיסוי הסנסור צריך להיות חצי כדור (כיסוי אזימוט 360 מעלות, כיסוי אנכי 0-90 מעלות).

על המערכת להיות מסוגלת לפעול בזמן אמת עם מידע איכותי ממקורות חיצוניים לרכב. המתמודדים צריכים להגדיר או לפרש את סל המעקב החיצוני הנדרש כדי לאפשר רכש מהיר / יעיל של מטרות. אפשרות לפתרון מודולרי (MAPS) ומסגרת מודולרית (MAF) תואמת.

לא ברור אילו תעשיות ישראליות משתתפות בבקשת המידע, אך ניתן להניח כי רפאל ואלביט מתמודדות טבעיות לסוג זה של טכנולוגיה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית