לוקהיד מרטין ו-MIT מקימות קרן לעידוד יזמות טכנולוגית

לוקהיד מרטין ו-MIT מקימות קרן לעידוד יזמות טכנולוגית

קרדיט לתמונה: סיון פרג'

לוקהיד מרטין ו-MISTI, מרכז היזמויות הטכנולוגיות הבינלאומיות של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), מודיעות על הקמתה של קרן לעידוד שיתופי פעולה מדעיים משותפים (Seed fund) במטרה לקדם פרויקטים בשלבים ראשוניים של יוזמות טכנולוגיות ומדעיות ישראליות בין MIT לבין אוניברסיטאות ומכוני מחקר ציבוריים וסטארטאפים בישראל. הקרן המשותפת תתמוך במקביל גם בין לוקהיד מרטין ל-MIT בגרמניה כשמדינות נוספות צפויות להצטרף ליוזמה בשנה הבאה.

הקרן המשותפת של MIT ולוקהיד מרטין תמומן על ידי לוקהיד מרטין לפעילויות בישראל ובגרמניה בסכום של כחצי מיליון שקלים (150 אלף דולר) וכוללת בין שניים לארבעה פרויקטים בישראל ומספר דומה בגרמניה. MIT תנהל את הקרן כחלק ממרכז היזמויות הטכנולוגיות הבינלאומיות של האוניברסיטה במרכז ללימודים בינלאומיים. הקרן תממן נסיעות, פגישות, עלויות עבודה וביקורים באוניברסיטאות בישראל ובארה"ב וכן במרכזי חברת לוקהיד מרטין. זאת ועוד, הקרן כוללת מימון מתמחה של MIT במוסד אקדמי או בסטארטאפ בישראל כחלק מהפרויקט בישראל ובדומה לכך, גם בגרמניה.

בשנת הפעילות הראשונה של הקרן, היא תתמקד בהצעות לזיהוי ופיתוח יוזמות טכנולוגיות מתקדמות שיעמדו בקנה אחד עם סדר העדיפויות הקיים בפיתוח ובייצור פורטפוליו המוצרים הנרחב של לוקהיד מרטין: בקרת תהליכי ייצור, מידול של חומרים ותהליכים, חומרים חדשניים לסביבות קיצוניות ואוטומציה של מפעלי העתיד. שיתוף הפעולה יאפשר לחבר פרויקטים מדעיים וטכנולוגיים בשלבים ראשוניים סביב תחומי העניין של לוקהיד מרטין ולהתממשק עם אוניברסיטאות מובילות תחת מטריה אחת. כך, מתקיימת האפשרות למחקרי המשך ממומנים בחוזים נפרדים בהתאם לתוצאות וכן לאפשר לאוניברסיטאות בישראל לקדם הזדמנויות בפרויקטים משותפים כמו גם להתחבר למפעלים, לאנשים ולמרכזי הפעילות של לוקהיד מרטין בארה"ב ובישראל.

לוקהיד מרטין גאה ביוזמה המשותפת החדשה עם MISTI בישראל, אשר מצטרפת לשיתופי פעולה טכנולוגיים וחינוכיים רבים שנעשו בשנים האחרונות עם משרד החינוך, משרד המדע והטכנולוגיה, קרן רש"י ועוד, במטרה לקדם תוכניות חינוכיות בנושאי STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), מגילאי הגן, עבור בבתי הספר ועד האקדמיה. 

בתמונה, מימין לשמאל: יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, דיאנה רוקפלר, מנהלת שיתופי פעולה מדעיים וטכנולוגיים גלובאליים בלוקהיד מרטין ודוד דולב, סגן מנהל MISTI העולמית ומנהל התוכנית בישראל ובמזרח התיכון בטקס החתימה על שיתוף הפעולה.

אולי יעניין אותך גם