בית הקלפים - התובע הכללי בארה"ב רוצה לחקור את שירותי המודיעין

https://youtu.be/FMLKHskitJI

במשך שלוש שנים  "טחנו " אנשי ממשל אובמה, התקשורת האמריקאית ונבחרים מהמפלגה הדמוקרטית,  האשמות על שיתוף פעולה בין הנשיא טראמפ לנשיא רוסיה פוטין וקשר בין אנשיו לאנשי מודיעין ואוליגרכים רוסיים. לאחר שלוש שנים ניתן לקבוע כי האשמות אלה   התבססו רק על תיק מסמכי מודיעין שהוכן על ידי איש מודיעין  בריטי לשעבר . חומר מודיעיני מפוקפק, ברמה נמוכה מבוסס על חומר גלוי מהאינטרנט.

התיק הוזמן ומומן על ידי אנשי המפלגה הדמוקרטית כחלק  מחומר מפליל לשימוש במהלך הבחירות לנשיאות. ב-25 למרץ הגיש התובע המיוחד רוברט מולר, שמונה לחקור את הפרשה,  ארבע מאות דפים של מסקנות. המסכמות שנתיים של חקירות, מאות עדים ואיסוף מסמכים בארה"ב ומחוצה לה. השורה התחתונה של המסקנות  היא כי לא אותר כל שיתוף פעולה כזה.

ההלם בקרב כל אלה ש"דהרו" על הסיפור  הוא גדול. בולטים  ביניהם  ראשי מודיעין מתקופת ממשל אובמה. ראש הסי.איי.אי  , ג'ון ברנן, וראש המודיעין הלאומי, ג'ימס קלאפר .  בשנתיים האחרונות   הודיעו מעל כל רשת כי יש הוכחות לשיתוף פעולה בין הנשיא טראמפ לבין הרוסים. עתה הם נקראו לאותם רשתות, בפנים חיוורות ובשפה מגומגמת הודו כי יתכן והמודיעין שהיה בידם היה גרוע השבוע היתה התפתחות נוספת, ומפתיעה בעלילה.

התובע הכללי האמריקאי, ביל בר, ראש משרד המשפטים,  הטיל במהלך שימוע בבית הנבחרים פצצה . הוא הודיע  כי הורה לבחון האם קהילת המודיעין האמריקאי , לא רק ה אפ.בי.איי, ריגלה באופן לא חוקי , אחרי דונלד טראמפ המועמד והנשיא לאחר מכן.  התקשורת האמריקאית, הימנית,  החלה כבר לכנות את הפרשה Spygate  .

בתקופה הקרובה צפויות התפתחויות נוספות אלה יסעירו את התקשורת האמריקאית ואת המערכת הפוליטית. במהלך השבוע הבא אמור משרד המשפטים לפרסם את הדוח המלא של התובע מולר. כל "מאוכזבי" מסקנות החוקר מולר מצפים לדוח המלא, בתקוה למצוא שם בכל זאת סעיפים מפלילים ,הצדקה  לנרטיב שלהם במשך שנתיים תמימות. נראה כי יתפתחו "קרבות רחוב" בתקשורת ובקרב פוליטיקאים סביב מימצאים כאלה ואחרים.

בחודש מאי או יוני -  אמור מבקר הפנים במשרד המשפטים למסור מסקנות מבדיקות פנימיות אותן הוא  עורך על התנהלותם של אנשי האפ.בי. המעורבים בחקירה,  ביניהם ראש האפ.בי.איי, סגנו, אנשי אגף הריגול הנגדי ויועצים משפטיים."בית הקלפים" מיצר חדשות מסעירות בקצב הולך וגובר. ננסה לעקוב אחריהן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית