נאט"ו יוזמת תרגיל סייבר להתערבות בבחירות באירופה

חטיבת הסייבר של ארגון נאט"ו פותחת היום בתרגיל סייבר רחב ממדים בן ארבעה ימים בשם Locked Shields 2019, שידמה מענה לתקיפת סייבר גדולה של האקרים התוקפים מדינה ביום שבו נערכות בה בחירות כלליות.

לפי ccdcoe.org המדינה הדמיונית בתרגיל שמה BERYLIA שבה "הביטחון מידרדר בעוד אנשים הולכים לקלפיות לבחור. שחקנים עויינים יוזמים מתקפות סייבר מתואמות נגד תשתיות התקשורת של המדינה ויוצרים הפסקת טיהור מים, פגיעה ברשתות החשמל והכוח, ברשתות הפיקוד והשליטה של הביטחון הציבורי ובשירותים חיוניים נוספים". התושבים, לפי סיפור המעשה, מתמקדים בהפרעות הקשות לשגרת חייהם במקום להתרכז בבחירות ובתוצאותיהן.

יותר מ -1,000 מומחי סייבר צפויים להשתתף בתרגיל המתואם מטאלין, אסטוניה, על ידי מרכז ההגנה הקיברנטי של נאט"ו. הארגון ממוקם בבירה האסטונית. ישתתפו בו צבאות אסטוניה ופינלנד, פיקוד אירופה ומכון המחקר לענייני ביטחון של קוריאה הדרומית. הוקם גם צוות מיוחד של סוכנות התקשורת והאינפורמציה של נאט"ו שהוא ממלא את תפקיד המגן והמגיב למתקפות הסייבר.

אסטוניה ממלאת תפקיד מרכזי  בתרגיל בהיותה מוביל אירופי ועולמי בתחום הגנה וביטחון מסייבר. בשנת 2007 נרשמו מתקפות סייבר קשות נגד מרכזי תקשורת וכספים באסטוניה. טאלין האשימה את מוסקווה, זו הכחישה, אך באסטוניה למדו והפיקו קלחים ורכשו מיומנות גבוהה בתחומי הסייבר.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית