בואינג מקטינה את קצב הייצור של מטוסי 737 MAX

מטוסי בואינג MAX 737 במפעל הייצור (צילום ארכיון: AP)

חברת בואינג הודיעה ביום שישי על תכניותיה לקצץ ב-20 אחוזים את קצב החודשי של ייצור מטוסי הנוסעים B737 MAX עקב שתי התאונות הקטלניות של מטוסים אלו באתיופיה ובאינדונזיה.

סוכנות רויטרס מוסרת כי החל מאמצע חודש זה ייוצרו בבואינג (בעיר רנטון מדינת וושינגטון) 42 מטוסים בחודש במקום הקצב החודשי של ייצור 52 מטוסי MAX עד כה. פקידי ממשל ואנשי חברות תעופה סבורים כי יתכון שמטוסי נוסעים אלו יישארו מקורקעים לפחות עוד חודשיים, ואולי יותר. בהתרסקות המטוס באתיופיה נספו 157 נוסעים ואנשי צוות, ואילו בתאונת המטוס האינדונזי נספו 189 נוסעים וצוות.

מנכ"ל בואינג דניס מיולנברג אמאר בסוף השבוע כי לחברה ברור עתה ששתי התאונות נגרמו כתוצאה מ"שורת אירועים שמקורם בהפעלה שגוייה של התוכנה המונעת את הזדקרות המטוס". עוד הודיע המנכ"ל שמועצת המנהלים הקימה ועדה מיוחדת שתבחן את כל היבטי הפיתוח והייצור של המטוסים ותמליץ על שיפורים של הליכי הייצור במטוסי  MAX ומטוסי נוסעים אחרים. בואינג גם מסרה שחלה התקדמות בשדרוג התוכנות של מטוסי MAX כדי למנוע תקלות בעתיד.

מנהל התעופה האזרחית של ארה"ב (FAA) מינה את כריסטופר הארט, לשעבר יו"ר NTSB, הרשות האחראית לחקר תאונות מטוסים, לעמוד בראש צוות בינלאומי שיבחן את כל בעיות הבטיחות במטוסי 737 MAX.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית