דיווח: "ארה"ב תכריז השבוע על 'משמרות המהפכה' באיראן כעל ארגון טרור"

דיווח: "ארה"ב תכריז השבוע על 'משמרות המהפכה' באיראן כעל ארגון טרור"

אנשי משמרות המהפכה בתהלוכה בטהרן (צילום: AP)

ארה"ב עומדת להכריז על 'משמרות המהפכה' של איראן כעל "ארגון טרור זר". זו הפעם הראשונה שוושינגטון מכריזה על ארגון צבאי של מדינה זרה כעל ארגון טרור.

אישי ממשל אמריקניים מסרו בסוף השבוע ל'וול סטריט ג'ורנל' ולסוכנות רויטרס כי צפוי שההודעה הרשמית על כך תתפרסם על ידי מחלקת המדינה ביום שני. בבירה האמריקנית צופים גם לצעדי נגד. הפנטגון ומשלחת איראן באו"ם סירבו להגיב על הידיעה.

מפקד 'משמרות המהפכה' גנרל מוחמד עלי ג'פאר הזהיר בעבר כי אם הנשיא טראמפ יכריז על ה'משמרות' כעל ארגון טרור, יתייחסו אנשי משמרות המהפכה אל כוחות צבא אמריקניים בכל העולם כאל דאעש. איום איראני זה מסכן בעיקר כוחות אמריקניים המוצבים בעיראק ונמצאים בשכנות למיליציות שיעיות.

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפיו, הידוע כנץ ביחס לאיראן, לוחץ כבר זמן רב על הממשל ועל הבית הלבן לנקוט בצעדים חמורים נגד טהרן והדיונים על הכרזת ארגון טרור נמשכים כבר כמה חודשים. ארה"ב הכריזה בעבר על אנשים פרטיים כעל טרוריסטים, אך לא על ארגון צבאי של מדינה זרה. ב-2007 הודיע משרד האוצר כי ארגון 'אל קודס', זרוע המבצעים של משמרות המהפכה, הוא "ארגון תומך טרור".

'משמרות המהפכה' אחראים באיראן על תכניות  הגרעין הטילים. מעריכים שבכוח משרתים 125 אלף איש ביחידות צבא, ים ואוויר. הארגון כפוף ישירות למנהיג העליון אייתוללה עלי חמיאני.

אולי יעניין אותך גם