לראשונה מזה 100 שנה יגויסו רבנים צבאיים לצבא גרמניה

המטרה: "להעניק סיוע והנחיה רוחנית" לחיילים היהודים 

צילום: AP

בתום שנה של דיונים הודיעה שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר לייאן כי חיילים יהודים המשרתים בצבא גרמניה, ה-בונדסווהר, יקבלו "סיוע והנחיה רוחניים", ולצורך כך ימונו כמה רבנים צבאיים בצבא גרמניה, לראשונה מזה 100 שנה. חיילים מוסלמיים בצבא גרמניה יהיו זכאים לזכויות זהות.

משרד ההגנה הגרמני מסר כי תפקידם הראשוני של הרבנים שיגויסו יהיה לצבור ניסיון צבאי, וכבר מתקיימים דיוניים בין פיקוד הבונדסווהר לבין המועצה המרכזית של יהודי גרמניה כדי לנסח מסמך שיגדיר את תפקיד הרבנים הצבאיים, בדומה לכמרים צבאיים בצבא המייצגים את הכנסיות הנוצריות השונות.

שרת ההגנה אמרה ל-DEUTSCHE WELLE כי חיילים יהודים ומוסלמים בשירות צבאי "מחפשים הנחייה רוחנית, בעיקר בתקופה שבה  גוברים האנטישמיות, הקוטביות הדתית וצרות המוחין במקוות רבים". נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה יוזף שוסאר קידם בברכה את ההחלטה. DW מוסר כי יהיה יותר קשה לגייס אנשי דת מוסלמיים לצבא, שכן למוסלמים בגרמניה אין מוסד מרכזי שמייצג אותם.

משרד ההגנה הגרמני מסר כי בבונדסווהר משרתים כיום בין 200 ל-300 חיילים יהודיים, ואילו 3,000 חיילים מגדירים עצמם כמוסלמים. בדרך כלל אין חובה על חיילים בצבא להצהיר על דתם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית