יוון, רומניה, פולין, סינגפור וספרד שוקלות לרכוש מטוסי קרב חמקניים מדגם F-35

הממונה בפנטגון על תכנית מטוסי F-35 מתיאס וינטר מסר בעדות בכתב לקונגרס האמריקני ביום חמישי כי "לקוחות פוטנציאליים למטוסים הם סינגפור, יוון, רומניה, ספרד ופולין..השנה הקרובה תעמוד בסימן גידול עולמי במכירות מטוסים אלו". שווייץ ופולין גם מגלות עניין ברכישת המטוס, הוסיף וינטר

מטוס קרב חמקן מדגם F-35 (צילום ארכיון: AP)

ארה"ב שוקלת להרחיב את מכירות מטוסי הקרב החמקניים F-35 לחמש מדינות נוספות ביניהן יוון, רומניה ופולין. הממונה בפנטגון על תכנית מטוסי F-35 מתיאס וינטר מסר בעדות בכתב לקונגרס האמריקני ביום חמישי כי "לקוחות פוטנציאליים למטוסים הם סינגפור, יוון, רומניה, ספרד ופולין, וכבר נמסרו תשובות למדינות אלו כמענה לפניותיהן. השנה הקרובה תעמוד בסימן גידול עולמי במכירות מטוסים אלו".

הוא הוסיף כי גם שוויץ ופינלנד מגלות ענין במטוסים תוצרת לוקהיד מרטין.

בדצמבר אשתקד הודיעה יפן על כוונה לרכוש 105 מטוסי F-35 נוספים ל-42 שכבר הוזמנו וחלקם נמסרו. יפן היא המפעילה הגדולה בעולם, חוץ מארה"ב, של החמקנים. שר ההגנה הפולני מריוש בלשצ'ק אמר ביום שישי כי הוא מקווה להאיץ את הדיונים עם ארה"ב על רכש מטוסי F-35.

על פי פרסומים, פולין מעוניינת לרכוש לפחות 32 מטוסים כאלו לחיל האוויר הפולני.

בשבוע שעבר הודיעה וושינגטון על הפסקת מסירת חלקים ומערכות של מטוסי F-35 לטורקיה בגלל החלטתה לרכוש ברוסיה מערכות הגנ"א S-400. אולם הפנטגון מסר כי תימשך הדרכת טייסים טורקיים בהפעלת המטוסים עד שתתקבל החלטה סופית בדבר העסקה עם טורקיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית