אחרי 37 שנה: הוחזרה גופתו של זכריה באומל, מנעדרי קרב סולטן יעקוב

ביוני 2016 הוחזר הטנק שהיה מעורב בקרב והתפתחה פעולה שהבשילה בימים האחרונים למבצע "זמר נוגה" בהובלת סא"ל א' מאגף המודיעין. דו"צ, תא"ל רונן מנליס: "הגופה הועברה לישראל דרך מדינה שלישית. לא הייתה כאן עסקה, אלא פעילות מבצעית"

מימין מפקד מבצע ״זמר נוגה״ מאגף המודיעין, אל"מ א׳ וראש מחלקת שבויים ונעדרים באגף המודיעין, סא"ל אבי כאלו (צילום: דו"צ)

צוות מיוחד של צה"ל בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז הודיע אחר הצהריים למשפחת באומל כי גופתו של יקירם, רב-סמל זכריה באומל ז"ל, שנעדר מאז קרב סולטן יעקב, אותרה, הובאה ארצה וזוהתה בישראל. 
 
מצה"ל נמסר כי רב-סמל באומל זוהה באופן וודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר וכן על ידי הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים.


 
צוותי מחלקת הנפגעים של אגף כוח האדם הודיעו למשפחות שלושת נעדרי הקרב בסולטן יעקב שארע ב-11 ביוני 1982, ועדכנו אותם באיתור וזיהוי גופתו של רב-סמל זכריה באומל ז"ל. כמו כן עודכנו במידע משפחות נעדרי צה"ל. 
 


מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר במאמץ רב שנים של קהילת המודיעין וענף איתור הנעדרים במחלקת נפגעים במהלכו בוצעו פעילויות מבצעיות שונות לאיתור נעדרי הקרב, שיאו של המאמץ בסדרת פעילויות שהוביל בחודשים האחרונים צה"ל בראשות אגף המודיעין והביאה לאיתורו והשבתו ארצה של רב-סמל זכריה באומל ז"ל. צה"ל מחויב להמשך המאמצים לאיתורם של רב-סמל יהודה כץ, רב-סמל צביקה פלדמן וכל נעדרי צה"ל וחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע". 

ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, מפקדי וחיילי צה"ל, מחבקים את כל המשפחות ובתוכן משפחות באומל, פלדמן וכץ ברגעים מורכבים אלה. 
 
רב-סמל זכריה באומל ז"ל, שב הביתה לאחר כ-37 שנים. 
 
פרטים על טקס הלוויה יינתנו לכשיקבע. 

***

תמונות:

רב-סמל זכריה באומל ז"ל, צילום: דו"צ

מפת זירת קרב סולטן יעקוב, צילום: דו"צ

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית