הסתיימה הפריסה התרגילית של מערכת ה-THAAD בישראל

לפני כחודש ימים, במבצע אווירי נרחב, הגיעה מערכת ההגנה האווירית ונפרסה בישראל. מעל 250 אנשי צוות ולוחמי הגנ"א אמריקאים הגיעו לפריסתה ולתפעולה. המערכת תורגלה במגוון תרחישים וביכולת ההשתלבות עם מערכות ההגנה האווירית הישראלית

הסתיימה הפריסה התרגילית של מערכת ה-THAAD בישראל

המערכת THHAD בישראל (צילום: דו"צ, US ARMY EUROPE)

ביום ראשון, ה- 31 במרץ, הפיקוד האירופאי של צבא ארה"ב (EUCOM) סיים פריסה תרגילית הראשונה מסוגה של מערכת הגנה אווירית מפני טילים (THAAD) בישראל.
 
לפני כחודש ימים, במבצע אווירי נרחב, הגיעה מערכת ההגנה האווירית ונפרסה בישראל. מעל 250 אנשי צוות ולוחמי הגנ"א אמריקאים הגיעו לפריסתה ולתפעולה. המערכת תורגלה במגוון תרחישים וביכולת ההשתלבות עם מערכות ההגנה האווירית הישראלית. 
 
מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל פועל בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקנים בכדי להעצים את התיאום ההדדי ואת היכולות המבצעיות להגנת שמי ישראל. וכי הפריסה מהווה צעד נוסף בחיזוק היחסים ארוכים לחיזוק שיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות.
 
מדברי מפקד מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, ומפקד המבצע המשותף, תא"ל רן כוכב: "שיתוף הפעולה בין מערך ההגנ״א למקבילו האמריקאי מדגיש את המקצועיות והעוצמה המבצעית המביאה הגנה טובה יותר לשמי ישראל. המערכת נקלטה כמקבילה למערכת החץ ומביאה עמה יכולת משלימה. תודות לקשר המקצועי ולאימונים המשותפים נהיה מוכנים יותר לשעת פקודה. לוחמי ההגנ"א, בסדיר ובמילואים, מוכנים מבצעית בדריכות להגנת שמי המדינה, בזירות השונות ובפריסה ארצית רחבה".
 
מדבריו של סגן מפקד צבא ארה"ב באירופה, אלוף אנדרו ג'. רולינג: "ביצוע יוצא דופן על ידי החיילים ממערך ההגנה האווירית. משרד ההגנה האמריקאי הורה בהתראה קצרה לפרוס במהירות את מערכת התאאד במרחק אלפי קילומטרים, בצדה השני של העולם, ולאחר מכן להשתלב באחת ממערכות ההגנה האוויריות המורכבות ביותר, והם סיפקו את הסחורה. היכולת לפרוס במהירות כזאת כוחות במוכנות ללחימה לגזרה היא קריטית על מנת לתמוך בבני הברית שלנו ושותפינו".

אולי יעניין אותך גם