פרידה מהמטוס הוותיק ביותר בחיל האוויר – מטוס תובלה ותדלוק אווירי 'ראם' 140, שטס 60 שנה

צילום: אתר חיל האוויר

חיל האוויר נפרד בשבוע שעבר מהמטוס הוותיק ביותר בשירותו – מטוס תובלה 'ראם' (בואינג 707) מספר זנב 140, ששימש מטוס תדלוק למטוסי קרב.

בטקס נרגש בבסיס נבטים המריא בפעם האחרונה לשחקים 'ראם' 140, מטוס התדלוק שטס 62 אלף שעות טיסה, ביצע 20 אלף גיחות ו-15 אלף חיבורי תדלוק למטוסי קרב, בהם העביר למטוסים באוויר יותר מחמישה מיליון ליברות דלק.

אתר חיל האוויר מוסר כי טייסת 120 ('ענקי המדבר') מפעילים את מטוסי התובלה הכבדה למשימות של תדלוק אווירי, סיוע הומניטרי והטסת כוחות וציוד בכל רחבי העולם. 'ראם' 140 נקלט בחיל האוויר בשנת 1979 והיה הראשון שהוסב לתדלוק אווירי.

תא"ל איל גרינבוים, מפקד בסיס נבטים, אמר בטקס הפרידה מהמטוס הוותיק ביותר בחיל: "אנו יכולים לקחת את מטוסי הקרב ומטוסי התובלה הנמצאים בליין ולהביאם לכל מקום על הגלובוס, ואנו מוכיחים זאת יום אחר יום, שנה אחר שנה".

'ראם' 140 השתתף ב-1985 במבצע תקיפת מפקדות  אש"ף בטוניס, ואילו בטיסתו האחרונה בשבוע שעבר תדלק שני מטוסי 'אדיר' F-35 מטייסת 'נשר הזהב' בנבטים. בטיסה זו השתתפו אנשי צוות אוויר מוותיקי הטייסת ומצעיריה.