בסיס לוגיסטי ענק של צבא ארה"ב יוקם בפולין "למקרה של עימות עם רוסיה"

בפנטגון מתכננים להקים את הבסיס הגדול ב-POWIDZ, כיום בסיס של חיל האוויר הפולני, במרכז פולין. בסיס זה יהיה חלק מרשת של בסיסי דומים שיעמדו לרשות צבא ארה"ב במקרה של עימות צבאי. במשרד ההגנה האמריקני מדגישים כי הקמת הבסיס הלוגיסטי אין פירושה שארה"ב תחזיק דרך קבע צבא בפולין

ציוד של צבא ארה"ב בנמל גדנסק (צילום ארכיון: AP)

חברות ארגון נאט"ו, בהובלת ארה"ב, מתכננות הקמת בסיס לוגיסטי ענק בפולין בהשקעה של כרבע מיליארד דולר, שתכליתו אכסון ציוד וכלי רכב צבאיים אמריקניים למקרה של עימות עם רוסיה.

DEFENSE NEWS דיווח בסוף השבוע כי בפנטגון מתכננים להקים את הבסיס הגדול ב-POWIDZ, כיום בסיס של חיל האוויר הפולני, במרכז פולין. בסיס זה יהיה חלק מרשת של בסיסי דומים שיעמדו לרשות צבא ארה"ב במקרה של עימות צבאי.

מזכ"ל נאט"ו יינס שטולטנברג אמר בראיון ל'וולסטריט ג'ונרל' כי בקיץ תתחיל בניית הבסיס, וההחלטה תואמת את מדיניותו של הנשיא טראמפ בדבר נוכחות צבאית אמריקנית במדינות הגוש הסובייטי לשעבר.

באתר מחנה פובידז בפולין מתכנן חיל ההנדסה של צבא ארה"ב לבנות את הבסיס הלוגיסטי על שטח של 38 הקטר (שטח של 71 מגרשי כדורגל), וההשקעה היא בסביבות 260 מיליון דולר מתרומות של 29 חברות נאט"ו, כאשר חלקה של ארה"ב בפרוייקט הוא בין 20 ל-25 אחוזים. מדובר כבר על הקמת מאגר גדול לדלק בבסיס בפולין ובהארכת קווי מסילות ברזל המובילים לבסיס.

מקורות במשרד ההגנה האמריקני מדגישים כי הקמת הבסיס הלוגיסטי אין פירושה שארה"ב תחזיק דרך קבע צבא בפולין, אלא שהבסיס המתוכנן הוא אחד מחמישה בסיסים דומים באירופה, בהם מאכסנים פריטי ציוד צבאי בכמות המתאימה לציוד דיוויזיה משוריינת בעת הצורך.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית