LAAD 2019: מפרולייט מציגה בפעם הראשונה באמריקה הלטינית את ה-MEPRO NYX-200, כוונת תרמית לא-מקוררת

כוונת ה-MEPRO NYX-200 (צילום: חברת מפרולייט)

חברת מפרולייט הישראלית, מקבוצת SK, יצרנית אמצעים אלקטרו-אופטיים, תרמיים, ראיית לילה, כוונות עם הארה עצמית  ומערכות מציאת טווח לייזר ליישומיים צבאיים, אכיפת חוק והגנת המולדת, מציגה לראשונה בתערוכת LAAD 2019, שתיערך השבוע בריו, ברזיל, את ה-MEPRO NYX-200, כוונת תרמית לא-מקוררת הכוללת ערוץ מצלמת יום/לילה וכן כוונת נקודה-אדומה HOURS, המיוצרת על ידי החברה הברזילאית GESPI ומותאמת לצרכיי השוק המקומי.

לדברי בני קוקיה, סמנכ"ל שיווק ומכירות של החברה, "במאמץ להתאים את מוצרי החברה לשווקים השונים ולצרכיהם, אנו שמחים לשתף פעולה ולהעביר את הידע שלנו ל- GESPI, שייצרה את ה-,HORUS כוונת הנקודה-אדומה הראשונה שיוצרה בברזיל. GESPI היא חברה ברזילאית הממוקמת בסאו חוזה דוס קמפוס, במדינת סאו חוזה דוס קמפוס, בסאו פאולו. שותפות ידע זו מטרתה לספק את הביקוש של הצבא הברזילאי, כוחות הצבא יחידות צבאיות עם יכולות אספקת ציוד מיידיות ועם יכולות תחזוקה ותמיכה מלאות לאחר-מכירה. בנוסף, שותפות זו שואפת ליצור הזדמנויות תעסוקה נוספות בכלכלת ברזיל ולחזק את הקשר בין ברזיל וישראל ".

לכוונת ה-HORUS יש לו"ש (לוח שנתות) מדויק ביותר והיא חופשית-מהיסט (Parallax-free). הכוונת מאפשרת מספר אופציות של בהירות הן לראיית יום והן לראיית לילה, יש לה עדשות שקופות עם שדה ראייה נקי, רחב ומלבני, המאפשר ירי מהיר ומדויק עם שתי העיניים פקוחות. הכוונת יכולה לפעול ברציפות במשך 5 חודשים עם סוללה AA מסחרית אחת. הכוונת עומדת בתקן MIL-STD 810G וניתן להשקיעה מתחת למים עד לעומק של 10 מטרים.

ה-MEPRO NYX-200 זמינה בשתי תצורות ייחודיות: ערוץ תרמי עם מצלמת לילה דיגיטלית או ערוץ תרמי עם מצלמה דיגיטלית יום. השילוב של ערוץ תרמי עם מצלמת לילה דיגיטלית (DNC), מאפשר מודעות מצבית משופרת עם ראות מקסימלית בכל רמות החושך ובכל סביבה. ניתן להשתמש בערוץ התרמי בחשיכה מוחלטת, ערפל, הסוואה וכולי. מצלמת הלילה הדיגיטלית של הכוונת מותאמת לקרבות בטווח קצר (CQB), זיהוי פנים ועוד. השילוב בין הערוץ התרמי לבין מצלמת היום הדיגיטלית (DDC) מאפשר שימוש בכוונת עבור פעולות יום ולילה, תוך ביטול הצורך לשנות את הכוונות בין יום ולילה, ומאפשר לחיילים לנוע בין סביבות מוארות לסביבות חשוכות, כדוגמת כניסה למקומות חשוכים במהלך שעות היום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית