חברת רפאל סיימה את שנת 2018 עם שיא במכירות בהיקף של 9.3 מיליארד שקלים

על פי דוחות החברה עולה כי היקף ההזמנות עומד על סך של 9.5 מיליארד שקלים (2.6 מיליארד דולר) וצבר ההזמנות עומד על 25.4 מיליארד שקלים. מנכ"ל רפאל, האלוף (מיל') יואב הר-אבן: השנה החולפת התאפיינה גם היא בפריצות דרך טכנולוגיות מבצעיות ושיווקיות, פרי יצירתם ועשייתם של אנשי רפאל

שרביט קסמים (צילום: חברת רפאל)

חברת רפאל סיימה את שנת 2018 עם שיא במכירות בהיקף של 9.3 מיליארד שקלים ( 2.6 מיליארד דולר) המבטא צמיחה בשיעור של 15%, כך עולה מהדוחות לשנת 2018 שהחברה פרסמה. עוד עולה מהדוחות כי הרווח הנקי עומד על 479 מיליון שקלים (133 מיליון דולר), היקף ההזמנות עומד על סך של 9.5 מיליארד שקלים (2.6 מיליארד דולר) וצבר ההזמנות עומד על 25.4 מיליארד שקלים (6.8 מיליארד דולר).

רפאל, אשר חגגה ב-2018 שבעים שנים להיווסדה, מפתחת, מייצרת, מספקת ותומכת במערכות לחימה מהמתקדמות ביותר בעולם עבור צה"ל ומערכת הביטחון, כמו גם עבור לקוחות במדינות רבות, תוך שיתופי פעולה בין-לאומיים. החברה נחשבת למעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ, עם כ-8,000 עובדים באופן ישיר ועוד כ-20 אלף בתי-אב באופן עקיף, עם רכש שנתי של כ-4 מיליארד שקלים מקבלני משנה חיצוניים, בעיקר בצפון הארץ.

בשנת 2018 זכתה רפאל במספר הישגים  סטרטגיים, בהם שתי עסקאות לאספקת מערכות "מעיל רוח" לצבא ארה"ב והחלטתו לרכוש מערכות "כיפת ברזל", החלטת צבא אוסטרליה לרכוש מערכות טילי "ספייק", זכייה בפרויקטי סייבר של רכבת ישראל ושל משרד הביטחון בארגנטינה, קבלת פרס ביטחון ישראל בתחום פעילותה בלחימה התת-קרקעית, הסכמי שיתופי פעולה עם תעשיות שונות בעולם ועוד. כ-45%  מצבר ההזמנות של רפאל נובע מחוזי ייצוא, ומתפרס במדינות רבות בעולם - באסיה, באירופה, באמריקה הצפונית והדרומית ובאוסטרליה.

גם ב-2018 המשיכה רפאל להשקיע משאבים רבים במחקר ופיתוח, וכבכל שנה הקצתה  כ-8% מסך מכירותיה לפעילות זו. בנוסף ממשיכה רפאל בהידוק הקשר עם מוסדות האקדמיה השונים, לרבות הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, איתה חתמה רפאל על הסכם שיתף פעולה בתחום המו"פ ועוד. רפאל ממשיכה לעסוק בטיפוחם, בקידומם ובהכשרתם של עובדי החברה, לרבות בניית עתודה ניהולית ומסלולי התפתחות מקצועיים. החברה נמצאת גם בתהליכי גיוס בתחומים הטכנולוגיים, ובשנת 2018 גייסה לשורותיה למעלה מ-700 עובדות ועובדים חדשים מתחומי מדעי המחשב, אלקטרוניקה, אווירונאוטיקה, מתמטיקה, פיזיקה ועוד.  אתגרי הגיוס הביאו את החברה להקים מרכז פיתוח בתל אביב ולהכריז על הקמת שלוחה בבאר שבע שעתידה להיפתח בקיץ הקרוב.

תרומת רפאל לחברה ולכלכלה, ואחריותה התאגידית, מצאה ביטוי גם השנה בפעילות התנדבותית ענפה למען הקהילה באזורי הפעילות של החברה, עם למעלה מ-2,000 עובדות ועובדים העוסקים בלמעלה מ-50 פרויקטי התנדבות. גם השנה דורגה רפאל בדירוג פלטינום של ארגון "מעלה" במקום הגבוה ביותר בתחום האחריות התאגידית.

רפאל ממשיכה להחזיק בדירוג A- בינלאומי של חברת S&P ובדירוג הישראלי  AAA של S&P  ומידרוג, שניהם, הגבוהים ביותר שניתנו לחברה ישראלית.

עם סיכום שנת העבודה 2018, אמר מנכ"ל רפאל, האלוף (מיל') יואב הר-אבן, כי השנה החולפת התאפיינה גם היא בפריצות דרך טכנולוגיות מבצעיות ושיווקיות, פרי יצירתם ועשייתם של אנשי רפאל, שבזכותם היא מגיעה להישגים בקנה מידה עולמי. "במהלך השנה, וכחלק מאסטרטגיית החברה, התמקדנו גם בהמשך צמיחת רפאל, על-ידי רכישות ומיזוגים בארץ ובחינת מהלכים דומים נוספים בעולם. המשאב האנושי האיכותי והיצירתי שלנו, ההשקעה האדירה במחקר ופיתוח והקירבה למשתמשי הקצה של המערכות שלנו, מאפשרים לנו לתת מענה מערכתי מתקדם ביותר עם עלות-תועלת מוכחת", הדגיש הר-אבן.

הר-אבן ביקש להודות לחברי הדירקטוריון, להנהלת החברה ולעובדיה, על תרומתם ועל עשייתם הרבה לביטחון המדינה ולכלכלתה.

ד"ר עוזי לנדאו, יו"ר דירקטוריון רפאל אמר, כי רפאל מהווה עוגן מרכזי בביטחון המדינה במובן הרחב של המילה , עם תרומה משמעותית לחברה ולכלכלה. "השליחות והמסירות שמפגינים עובדי רפאל בעשייתם, מביאה את החברה להציג פתרונות ויכולות בקצה הטכנולוגיה והצורך המבצעי. רפאל מהווה דוגמה ומופת לשילוב של עשייה למען ביטחון המדינה כחברה עסקית, צומחת, רווחית ובינלאומית, שבין היתר גם מחלקת דיבידנדים לבעליה", הוסיף לנדאו.

עם סיכום שנת העבודה 2018 ואישור הדוחות הכספיים, ביקש יו"ר דירקטוריון רפאל להודות למנכ"ל החברה, להנהלת החברה, לעובדיה ולחברי הדירקטוריון, על תרומתם ועל עשייתם הרבה לביטחון ישראל ולהמשך צמיחתה של החברה בארץ ובעולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית