הכוחות הדמוקרטיים הסוריים השתלטו על העיירה באגוז, מעוז אחרון של דאעש בסוריה, אך "הסכנה עוד לא חלפה"

הכוחות הדמוקרטיים הסוריים השתלטו על העיירה באגוז, מעוז אחרון של דאעש בסוריה, אך "הסכנה עוד לא חלפה"

לחימה בסוריה (צילום ארכיון: AP)

"אנו מודיעים בזה על השמדת ארגון דאעש וסיום שליטתו במובלעת האחרונה בעיירה באגוז", כך הכריז בשבת מפקד הכוחות הדמוקרטיים הסוריים (SDF) גנרל מזלום עבדי בטקס ניצחון שנערך בשבת בדיר אל-זור.

סוכנות רויטרס מוסרת כי כוחות SDF בסיוע אמריקני השתלטו בשבת על המעוז הקרקעי האחרון של דאעש בסוריה, אולם מזהירים כי "הג'יהדיסטים עדיין מהווים איום בתאיהם הרדומים במקומות שונים  בעולם. העיירה באגוז היתה במצור של לוחמי הכוחות הדמוקרטיים במשך שבועות, בעוד מטוסי הקואליציה בהובלת ארה"ב תוקפים את דאעש בעיר מן האוויר.

בטקס הניצחון בשבת הועלה על נס זכר 11 אלף הלוחמים שנהרגו בקרבות נגד דאעש ותזמורת ניגנה את ההמנון האמריקני. גנרל עבדי אמר לכתב רויטרס הנמצא בדיר אל-זור כי עדיין יש "איומים חבויים" של אנשי דאעש והם מצויים בכמה אזורים נידחים בלב המדבר שבמרכז סוריה, אחדים הצליחו לחדור לערים בעיראק והם עוסקים בחטיפות ובירי. ארה"ב סבורה שמנהיג דאש אל בגדדי נמצא בעיראק.

מקרות מודיעין מערביים אמרו לרויטרס שג'יהדיסטים מארגונים שונים נמצאים באפגניסטן, בניגריה ובמקומות שונים בעולם, הם פעילים ועלולים ליזום פיגועים במערב.

ההשתלטות על באגוז נחשבת לצעד חשוב בבלימת דאעש וקודמה בברכה על ידי צרפת ובריטניה. שר החוץ האמריקני מייק פומפיו הביע שביעות רצון ואזהרה: "עוד רבה המלאכה לפנינו".

בחודשים שחלפו נמלטו יותר מ-60 אלף תושבים מבאגוז וסיפרו סיפורי זוועה על מעללי דאעש, כולל מעשי רצח, תליות פומביות ורעב בעיר. ביו הנמלטים היו נשים רבות שאולצו להינשא למפקדים בדאעש והצליחו להימלט.

אולי יעניין אותך גם