גרמניה לא רוצה להוציא שני אחוזי תל"ג על ביטחון. ארה"ב זועמת

https://twitter.com/UNWatch/status/1107615722220462081 - U.S. Ambassador to Germany @RichardGrenell

ארצות הברית הכריזה על תוכניות תקציביות "מדאיגות" על ידי ברית נאט"ו בגרמניה, שציינה ירידה בהוצאות הצבאיות בשנים הקרובות. הנשיא דונלד טראמפ האשים שוב ושוב את הכלכלה הגדולה ביותר של האיחוד האירופי של שהיא נסמכת על צבא ארה"ב עם הוצאה הרבה מתחת היעד של נאט"ו של שני אחוזים מהתמ"ג. כך לפי פרסום של thelocal.de. .

הדברים פורסמו על רקע פרסום משרד האוצר הגרמני שהציג אתמול את תוכנית התקציב שלו לשנים הקרובות, מה שסימן ירידה בהשקעה בביטחון. הוא אמר כי ההוצאה לביטחון תעלה לראשונה ל -1.37% מהתוצר המקומי הגולמי ב -2020, אך סביר להניח כי תחזור ל -1.25% עד 2023.

שגריר ארה"ב, ריצ'רד גרנל, שביקר את גרמניה בסוגיות ממדיניותה סביב איראן עד הצעות לשימוש בציוד טלקום של הוואוויי הסינית, מיהר להגיב על ההשלכה. "חברי נאט"ו התחייבו בבירור לנוע לעבר שני אחוזים  עד 2024", אמר, בהתייחסו למטרה שנקבעה בפסגת הברית ב2014. "העובדה שהממשלה הגרמנית שוקלת לצמצם את התחייבויותיה הבלתי מוכרות למוכנות צבאית, היא איתות מדאיג ל -28 בנות הברית של נאט"ו".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התעקשה כי גרמניה לא תפחית סיוע חוץ כדי להגדיל את ההוצאות הצבאיות, ודחתה את הביקורת האמריקנית על הוצאות הביטחון שלה. מרקל אמרה כי "נמשיך במאמץ שלנו" מבחינת העלאת הוצאות הביטחון, "אך לא על חשבון סיוע הפיתוח".

נזיפתו האחרונה של גרנל עוררה כעס בברלין. מחוקק בכיר של הסוציאל-דמוקרטים, קרסטן שניידר, הגדיר את גרנל כ"כשלון דיפלומטי מוחלט", ונציג מפלגת הליגה הליברלית, וולפגנג קוביצקי, אף דרש לגרשו.

מרקל, שדיברה באופן דיפלומטי יותר בוועידה בברלין, דחקה נגד הביקורת בטענה כי גרמניה מתמקדת בסיוע חוץ כמו בהוצאות הצבאיות. "תמיד אמרנו שאנחנו הולכים לכיוון של שני אחוזים, ובשנת 2024 נגיע ל -1.5%", אמרה. "אני יכולה להבין שזה לא מספיק לנשיא האמריקאי, זה לא מספיק עבור בנות ברית אירופאיות רבות", היא הודתה, בפסגת הפתרונות הגלובליים בברלין.

אך מרקל מדגישה כי גרמניה כבר העלתה את ההוצאות הצבאיות כאחוז מהתמ"ג, וכי ההוצאות בעתיד יהיו גבוהות מההערכות הנוכחיות. בעוד שהוצאות הביטחון הגרמניות עלו מ -45 מיליארד דולר ל -50 מיליארד דולר בשנה שעברה, הכלכלה הצומחת פירושה שהנתון ביחס לתוצר נשאר ברמה של 1.23%. מרקל גם ציינה כי גרמניה היא אחת התורמות הגדולות ביותר לסייע לפליטים הסורים, ואחת ממקבלי הסורים הגדולים ביותר המבקשים מקלט בטוח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית